Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Raczej bez zmian

Kurier Szczeciński, 2010-04-13

Rada Nadzorcza Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosiła konkurs na stanowiska trzech szefów tej spółki na kolejną kadencję. Z nieoficjalnych informacji wynika, że największe szansę na ich objęcie mają członkowie obecnego zarządu. W ZMPSŚ udziały mają pracownicy oraz gminy Szczecin i Świnoujście, ale dominującym właścicielem jest Skarb Państwa. Dlatego to właśnie od decyzji przedstawicieli Ministerstwa Skarbu Państwa w Radzie Nadzorczej zależy obsada kierowniczych stanowisk w porcie. Zwykle wymiana na nich następuje niedługo po zmianie opcji rządzącej w Warszawie. Tak właśnie stało się we wrześniu 2008 r., gdy powołany za czasów rządów PiS prezes Janusz Catewicz został wymieniony przez RN na Jarosława Siergieja, członka władz szczecińskiej PO, który wcześniej był szefem Morskiego Portu Police. Drugim nowym członkiem zarządu i dyrektorem ds. finansowych został wtedy wywodzący się z portu Paweł Adamarek. Swoje stanowisko w zarządzie zachował tylko Władysław Lisewski, który odpowiada za rozwój portów. Wtedy też Rada Nadzorcza zdecydowała o zmniejszeniu liczby członków zarządu z pięciu do trzech. Ta zmiana nie miała jednak wpływu na długość 4-letniej kadencji portowego zarządu, która kończy się w tym roku. Dlatego RN ogłosiła teraz nowy konkurs na prezesa i dwóch członków zarządu (dyrektora ds. finansowych i ds. rozwoju portu) ZMPSŚ. -Wszyscy trzej członkowie obecnego zarządu zadeklarowali, że będą w nim brali udział - poinformował Wojciech Sobecki, rzecznik prasowy ZMPSŚ. Z nieoficjalnych informacji wynika, że to właśnie oni mają największe szanse na zwycięstwo w konkursie i przedłużenie swoich rządów w porcie. Ich dodatkowym atutem są dość dobre wyniki finansowe kierowanej przez nich spółki, która w kryzysowym 2009 r. wypracowała ok. 7 mln zł zysku. Wymagania stawiane kandydatom nie są szczególnie wygórowane. Muszą oni mieć ukończone studia, co najmniej 5-letni staż pracy, korzystać z pełni praw publicznych i mieć pełną zdolność do tzw. czynności prawnych. Oferty trzeba składać osobiście w siedzibie portowego zarządu do 20 maja 2010 r. Ich otwarcie ma nastąpić cztery dni później, a rozmowy kwalifikacyjne zostaną przeprowadzone z kandydatami 8 czerwca. Oceniana ma być m.in. wiedza o zakresie działalności spółki i gospodarce morskiej, zasadach kierowania zespołem ludzkim i funkcjonowaniu spółek z udziałem Skarbu Państwa.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl