Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

24 maja br. m/s "Jawor" wyruszy w swój pierwszy rejs

Morza i Oceany, 2010-04-08

Peżetemowskie inwestycje nie zwalniają tempa. Tydzień temu w stoczni Mingde w Nantong niedaleko Szanghaju odbyło się wodowanie trzeciego już z kolei "jeziorowca" dla PŻM - m/s "Resko" (30.000 DWT). Odbiór statku spodziewany jest w końcu czerwca br. Przy nabrzeżu wyposażeniowym tej samej stoczni stoi również m/s "Drawsko", czyli drugi "jeziorowiec" z serii. Wejście do eksploatacji tej z kolei jednostki planowane jest na koniec maja. Znakomicie wypełnia swój kontrakt inwestycyjny stocznia New Times Shipyard (NTS) w Jingjiang - także koło Szanghaju. Produkowane przez nią 80-tysięczniki typu kamsarmax dla Polskiej Żeglugi Morskiej, oddawane są do eksploatacji na kilka miesięcy przed czasem. Przypomnijmy, że cała seria kamsarmaxów zamówiona przez PŻM w NTS liczy cztery jednostki. Pierwszy - m/s "Giewont" przekazany został armatorowi 7 stycznia br. (pierwotnie miał zostać oddany w maju br.). 5 kwietnia w stoczni NTS odbyła się uroczystość wodowania drugiego z serii 80-tysięczników - m/s "Jawor". Statek rozpocznie swoją służbę w PŻM 24 maja br. - na trzy miesiące przed pierwotnym terminem przekazania, zapisanym w kontrakcie. W dwa dni później (7 kwietnia) w NTS położono stępkę pod "trójkę" z serii, czyli m/s "Ornak". Ten z kolei kamsarmax planowany jest do oddania w połowie sierpnia br. W innej ze stoczni chińskich - Sanfu w Taizhou trwa już cięcie blach na osiem przyszłych statków PŻM, o nośności 16 900 DWT każdy. Ta seria jednostek będzie składać się z ośmiu masowców a ich nazwy pochodzą od nazw polskich rzek. Pierwszy z nich, którego odbiór planowany jest na koniec maja przyszłego roku, będzie nazywał się m/s "Regalica". Wielu armatorów, zwłaszcza z sektora kontenerowców, których dotknął kryzys, stara się opóźniać odbiór zamawianych przez siebie statków. Polska Żegluga Morska, w przeciwieństwie do nich, z zadowoleniem odbiera swoje jednostki ze stoczni przed czasem. Dla nowych masowców dział eksploatacji szczecińskiego armatora znajduje od razu zatrudnienie, a obecny poziom stawek frachtowych dla rynku przewozów masowych wciąż pozytywnie wyróżnia się na tle innych sektorów tonażowych.
 
Krzysztof Gogol
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl