Chociaż na Pomorzu Zachodnim nie ma już stoczni budującej statki, nadal powstają tu ich kadłuby i nadbudówki, a czasami
nawet całe jednostki. Przykładem może być świnoujska firma Alumare (dawny Northpol), która niedawno oddała nowoczesny aluminiowy kadłub szybkiej jednostki do przewozu ludzi i zaopatrzenia m.in. na
platformy wiertnicze.
Zaawansowany technologicznie kadłub został wykonany na zlecenie i pod nadzorem holenderskiej stoczni Damen Shipyards Gorinchem. Na jego bazie powstanie jednostka typu Fast
Crew Supply 3307, która służy do szybkiego przewozu ludzi i zaopatrzenia m.in. na platformy wiertnicze. Jednorazowo będzie mogła zabrać na swój pokład 70-80 osób.
Firma Alumare rozpoczęta już prace nad
drugim kadłubem tego typu jednostki. Jest to zadanie zgodne z profilem jej działalności, gdyż na co dzień specjalizuje się ona właśnie w budowie kadłubów i nadbudówek oraz konstrukcji aluminiowych. Na
swym koncie ma m.in. dwa kadłuby jednostek ratowniczych typu SAR 3000 zbudowanych dla SMW SA (projekt rządowy), nadbudówki aluminiowe (dla Szczecińskiej Stoczni Remontowej Gryfia) do norweskich
patrolowców oraz kadłuby Stan Tender dla stoczni Damen. Żeby w przyszłości zwiększyć swoje możliwości, Alumare rozpoczęła budowę hali do produkcji dużych konstrukcji stalowych i aluminiowych, która stanie
przy nabrzeżu 87 świnoujskiego portu.