Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Czas morskich autostrad [komentarz]

Kurier Szczeciński, 2010-03-30
Trwa wyścig o unijne pieniądze dla żeglugi towarowej. Niestety, Świnoujście na razie nie znajduje uznania decydentów w Brukseli. Bardziej przychylni są dla tzw. autostrad morskich między portami Trójmiasta a Skandynawią. Pod enigmatyczną nazwą kryje się niemała pomoc - dotacje na finansowanie eksploatacji linii żeglugowej między dwoma portami nawet do 35 proc. kosztów. Mogą się o nią ubiegać armatorzy oraz same porty. Za Trójmiastem przemawiają duże terminale kontenerowe, do których zawijają statki. Za Świnoujściem z kolei - duży ruch promowy z kilku portów skandynawskich. Port kontenerowy jest jednak mniejszy. Ale nie bez znaczenia jest także tzw. intermodalność, czyli możliwość przewozu towaru - w kontenerze lub na tym samym wymiennym podwoziu samochodowym - różnymi środkami transportu. A tu zdaniem Komisji Europejskiej w Świnoujściu jest jeszcze trochę do zrobienia. Na razie więc, po udanym lobbingu na rzecz gazoportu, trzeba będzie nadal zabiegać o autostrady morskie do Ystad czy Trelleborga.
 
Marek Klasa
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl