Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Sylwetki morskie: kpt. Jerzy Hajder

Morza i Oceany, 0000-00-00

Jerzy Hajder, Kapitan promów Unity Line - Gryf i Wolin, urodził się w 1963 roku w Katowicach. Rodzinnie związany jest z Lubinem i Szklarską Porębą na Dolnym Śląsku, obecnie z najbliższą rodziną mieszka w Szczecinie. Jego życiową pasją jest nawigacja morska i lotnicza. Realizując swoje marzenia ukończył Lotnicze Zakłady Naukowe we Wrocławiu, gdzie odbył pierwsze samodzielne loty szybowcami. Wybierając nawigację morską, ukończył Wyższą Szkołę Morską w Szczecinie na specjalności Transport Morski. Już w czasie studiów poznał smak pracy na morzu, odbywając ciekawe praktyki na s/v Dar Młodzieży i m/s Kapitan Ledóchowski oraz na statkach szkolnych m/s Azymut i m/s Nawigator, gdzie praktycznie uczył się rzemiosła marynarskiego i nawigacji morskiej, pod kierownictwem wysoko wykwalifikowanej kadry dydaktycznej Wyższej Szkoły Morskiej w Szczecinie (obecnie Akademii Morskiej ). Zwieńczeniem pięcioletniego okresu studiów, oprócz bagażu wiedzy morskiej i praktyki, była praca magisterska "Ocena bezpieczeństwa żeglugi w porcie Dziwnów", która w 1988 roku zdobyła pierwszą nagrodę w wojewódzkim konkursie "Dyplom i młoda myśl naukowa dla regionu". Od początku swojej pracy zawodowej związany jest z Polską Żeglugą Morską w Szczecinie, gdzie rozpoczął pracę na stanowisku starszego marynarza, na m/v Hungnam (dawne Zagłębie Dąbrowskie) we wrześniu 1988 roku. Przeszedł wszystkie stopnie kariery zawodowej na pokładach statków PŻM począwszy od stanowiska starszego marynarza do kapitana, przemierzając morza i oceany całego świata, zawijał do portów na wszystkich kontynentach oprócz Antarktydy. W 1997 roku z oceną bardzo dobrą zdał egzamin na Kapitana Żeglugi Wielkiej. Pierwszym statkiem, którym dowodził był m/v Wadag, kolejnymi m/v Clipper Eagle i wielokrotnie m/v Delia. Pracę w Unity Line rozpoczął w sierpniu 2008 roku na promach Gryf i Wolin. Po otrzymaniu uprawnień pilotowych od maja 2009 objął dowództwo na wyżej wymienionych promach, pływających w barwach Unity Line, na linii pomiędzy Świnoujściem a Trelleborgiem w Szwecji.
 
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl