Przeładunki na nowym terminalu kontenerowym na Ostrowie Grabowskim mają ruszyć dopiero w lecie. Jego operator - DB Port
Szczecin - rozstrzygnął właśnie przetarg na wykonanie projektu jego wyposażenia i zagospodarowania, który pozwoli dokończyć całą inwestycję.
Nowy terminal kontenerowy będzie mógł obsłużyć 120 tys.
dwudziestostopowych kontenerów rocznie. Wraz ze starą bazą kontenerową, która funkcjonuje przy Nabrzeżu Czeskim, da to możliwości przeładunkowe na poziomie 200 tys. kontenerów w ciągu roku. Szefostwo
zarządzającej pierwotnie terminalem spółki PCC Port Szczecin mówiło, że inwestycja mogła ruszyć już w lecie ub. roku. Później termin ten był przesuwany na jesień 2009 r, ale także okazał się nierealny
Przeszkodą była niewielka działka wchodząca w skład terminalu, której status musiało wyjaśnić Ministerstwo Skarbu Państwa. Dlatego dopiero jesienią zeszłego roku operatorowi terminalu udało się
podpisać umowę dzierżawy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. W międzyczasie zmienił się także właściciel spółki, którym zostały niemieckie koleje Deutsche Bahn. Zyskała ona też nową nazwę
-DB Port Szczecią Nowy udziałowiec zadeklarował inwestycje w terminal na poziomie 50 mln zł i włączenie go do morsko-kolejowego węzła łączącego północną i południową Europę. Zmiany własnościowe miary
jednak wpływ na opóźnienie startu całej inwestycji. Nie bez znaczenia był tu też światowy kryzys, który w szczególnym stopniu dotknął rynku morskich przewozów kontenerowych.
Najnowsze deklaracje
operatora mówią o uruchomieniu terminalu w lecie tego roku.-W czerwcu na Nabrzeżu Fińskim zostaną zamontowane dwie suwnice nabrzeżne - zapowiada Mark Nauwelaers, prezes spółki DB Port Szczecin. -Terminal
rozpocznie pracę w okresie wakacyjnym. Wspólnie z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA kończymy już tę inwestycję -mówił prezes.
Budowa całego terminalu odbywa się etapami. Ostatnio
jego operator rozstrzygnął przetarg na wykonanie projektu wyposażenia i zagospodarowania całego terminalu. W przetargu z trzech ofert wybrana została najtańsza Za 1,3 mln zł dokumentację ma przygotować
Biuro Projektów Budownictwa Morskiego "Projmors". Ma ono na swoim koncie wykonanie projektu terminalu kontenerowego w Gdańska Przygotowało też projekt falochronu osłonowego dla gazoportu w
Świnoujściu.