Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zablokowane porty

Namiary na Morze i Handel, 2010-03-06
Najszybsze, od 3 lat, tempo rozwoju światowego handlu spowodowało zablokowanie portów od Australii po Brazylię i przyczyniło się do wzrostu stawek czarterowych aż o 31% - wynika z danych Bloomberga. Według agencji, koszt wyczarterowania statku capesize wyniesie, w IV kwartale br. 39 tys. USD za dzień, podczas gdy obecnie - ok. 29,8 tys. USD. Ponadto, rosnący popyt na węgiel powoduje, że 55 statków czeka na rozładowanie w Newcastle, w Australii, podczas gdy w ub. r. było ich 17. Ponadto, 12 lutego, na załadunek czekało 181 masowców, a w ciągu 2 tygodni miały przypłynąć jeszcze 153 kolejne jednostki. Zdaniem Bloomberga, rosnące kolejki w portach rozładowujących rudę żelaza, w Tubarao w Brazylii i w Ojngdao w Chinach, stanowią odzwierciedlenie odbudowującej się światowej gospodarki i szybko rosnącego popytu na surowce.
 
(pete)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl