Niedawno odbyła się konferencja prasowa w Porcie Gdynia. Z uwagi na wiele poruszanych tam wątków, do wielu
z nich będziemy często powracali. Obok piszemy o wynikach za rok ubiegły a teraz kilka zdań o roku bieżącym. Według kierownictwa portu cała działalność portowa powinna wypaść jeszcze korzystniej niż w
roku minionym. Są już dane wskazujące na wzrost przeładunków, co wynika z polepszającej się sytuacji gospodarczej na świecie. Dalej będą wzrastały nakłady na inwestycje, które w roku 2010 osiągną 136 500
tysięcy zł., z czego na inwestycje portowe zarząd przeznacza niemal 96 mln zł. Jak zaznaczył prezes Jarosiński, żeby port w Gdyni był coraz lepiej postrzegany przez swoich obecnych i przyszłych klientów,
stawał się dla nich coraz bardziej atrakcyjny, po prostu musi inwestować. I to z powodzeniem czyni. Prezes nie omieszkał dodać, że dobre wyniki w roku ubiegłym uzyskały również portowe spółki, jak Morski
Terminal Masowy i Bałtycki Terminal Drobnicowy. Postępuje także prywatyzacja spółek. Na przykład całkowicie sprywatyzowane już zostały: Bałtycki Terminal Kontenerowy, Portowy Zakład Transportu, Bałtycki
Terminal Zbożowy. Zaczął się proces prywatyzacji Morskiego Terminalu Masowego i Portowego Zakładu Technicznego. MTM cieszy się dużym powodzeniem, bo na liście inwestorów zainteresowanych tym podmiotem
jest aż dziewięć firm.