Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Polskie Wrota - Polskie Porty

Morza i Oceany, 2010-02-17
Pragniemy wyrazić pełne poparcie dla inicjatywy podjętej w ramach Porozumienia POLSKIE WROTA - POLSKIE PORTY. Od kilku lat dostrzegamy pogarszającą się sytuację nie tylko Portu Morskiego Szczecin, lecz również pozostałych polskich portów morskich. Szczególnie niepokojący jest fakt, iż wśród głównych przyczyn nie leży ogólnoświatowy kryzys. Ładunki, które z punktu widzenia zasad logistyki transportowej, powinny dotrzeć do polskich portów morskich, dysponujących znacznymi rezerwami mocy przerobowych, są przeładowywane na lądowe środki transportu w innych europejskich portach (głównie w Niemczech, Holandii i Belgii). Stamtąd drogą lądową, omijając polskie porty, docierają do swych miejsc przeznaczenia w Polsce. Do głównych przyczyn tego stanu rzeczy możemy zaliczyć: - Niedostatecznie rozwiniętą infrastrukturę, zarówno w bliższym jak i w dalszym otoczeniu polskich portów i miast portowych, - Problemy z podatkiem VAT (zarówno w zakresie niejasnych zasad opodatkowania usług przeładunkowych tj. stosowaniem przez polskie terminale stawki 0% albo 22%, jak również konieczność ponoszenia VAT od importu praktycznie na zasadzie kasowej w ciągu 10 dni od jego dokonania, podczas gdy w innych państwach UE powszechne jest płacenie tego podatku znacznie później) - Mnogość i uciążliwość wszelkiego rodzaju inspekcji, wydłużających nierzadko nawet 10-krotnie (w stosunku do standardów zachodnioeuropejskich) tj. do 10 dni, czas odprawiania ładunków na terminalu, zanim zostaną one załadowane na lądowy środek transportu w celu jego dalszej ekspedycji. Dlatego z dużą radością przyjęliśmy do wiadomości fakt podpisania Listu Intencyjnego, dotyczącego współpracy pomiędzy największymi polskimi terminalami przeładunkowymi, w ramach projektu "POLSKIE WROTA - POLSKIE PORTY". Uważamy, że ta inicjatywa wspierająca ideę polskich portów jako swoistych Drzwi do Polski zasługuje na najwyższe uznanie. Głęboko wierzymy, że działania podjęte w jej ramach przyniosą korzyści nie tylko polskiej gospodarce morskiej, lecz również jej innym gałęziom. Z przyjemnością wesprzemy te działania w możliwym dla nas zakresie. Przewodniczący Rady Interesantów Portu Szczecin Jan Stasiak
 
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl