Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Rurę lepiej zakopać

Kurier Szczeciński, 2010-01-29
Jeżeli Gazociąg Północny będzie ułożony na dnie Bałtyku (bez zagłębiania), nie utrudni wejścia gazowcom do terminalu LNG w Świnoujściu. Problem mogą mieć - w przyszłości - większe statki (o zanurzeniu ok. 15 m) wpływające do naszych portów. Dlatego Polska chce przekonać stronę niemiecką do konieczności wkopania gazociągu. Wojewoda Marcin Zydorowicz zapewnił w czwartek, że planowany Gazociąg Północny nie będzie przeszkodą dla gazowców dostarczających LNG. Taką samą opinię wyrazili Andrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie oraz Jarosław Siergiej, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. To wnioski z analizy danych o głębokościach na trasach żeglugowych, otrzymanych 22 bm. od strony niemieckiej. Do portu w Świnoujściu prowadzą dwie trasy żeglugowe, które przetnie planowany gazociąg: północna i północno-zachodnia. Pierwsza leży w niemieckiej wyłącznej strefie ekonomicznej. W miejscu skrzyżowania z gazociągiem głębokości wynoszą tu 16-17 m. Po ułożeniu rury na dnie zmaleją o 1,5 m, ale wystarczą dla gazowców, których maksymalne zanurzenie to 12,5 m (zapas bezpieczeństwa wynosi 2 m). Na ułożenie gazociągu w tym rejonie zgodę wydał Federalny Urząd Żeglugi i Hydrografii w Hamburgu. Zastrzegł jednak, że w przypadku przyszłej rozbudowy portu w Świnoujściu możliwe będzie domaganie się zagłębienia rury. Druga trasa leży na niemieckim morzu terytorialnym, a w miejscu przejścia gazociągu głębokości wynoszą 14,7-15,6 m. - Strona niemiecka zwróciła na to uwagę i tu gazociąg powinien być zagłębiony - powiedział wojewoda. Dyrektor Urzędu Morskiego wybiera się na początku lutego do Stralsundu, gdzie będzie przekonywał niemieckich partnerów do konieczności zagłębienia rurociągu. - Musimy zadbać o to, by w przyszłości do portu w Świnoujściu mogły wpływać największe statki - do 15 m zanurzenia - zaznaczył J. Siergiej, prezes ZMPSiŚ.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl