Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kryzysowe ładownie

Kurier Szczeciński, 2010-01-25
Statki Polskiej Żeglugi Morskiej w 2009 r. przewiozły przeszło 21 mln ton ładunków. Pomimo światowego kryzysu armator utrzymał podobną ilość transportowanych towarów, jak w 2008 r., chociaż praktycznie skończyły się dla niego długoterminowe kontrakty. Najwięcej było zboża i produktów zbożowych (5,7 mln ton, czyli o 2,2 mln ton więcej niż w 2008 r.). Ubyło za to węgla i koksu, którego przewozy spadły z 5,8 mln ton do 4,3 mln ton w 2009 r. W przewozach czarterowych, w których zleceniodawca wynajmuje całą jednostkę, statki PŻM przewiozły 6,4 mln ton ładunków. Światowy kryzys odcisnął też swoje piętno na sposobie współpracy z kontrahentami, w której rzadkością stały się zlecenia obejmujące dłuższy okres. W efekcie pojedyncze zafrachtowania stanowiły aż 53,5 proc. ogółu przewozów, podczas gdy w 2008 r. było ich mniej niż 30 proc. Przewozy realizowane na podstawie długoterminowych kontraktów zmniejszyły się z 38 proc. w 2008 do zaledwie 16,6 proc. w 2009 roku. - Te kilkanaście procent przewozów to kontynuacja starych kontraktów podpisanych w 2008 r. i wcześniej. Ze względu na kryzys nie podpisywano żadnych nowych długoterminowych kontraktów przewozowych - wyjaśnia Krzysztof Gogol, doradca dyrektora naczelnego PŻM.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl