Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Gdańsk powrócił na światową mapę transportową

Morza i Oceany, 2010-01-05

Nadchodzi nowa era kontenerowa. Gdańsk staje się znowu strategicznym portem na światowej mapie transportowej, a zarazem jedynym morskim połączeniem Europy Środkowo-Wschodniej z Chinami i Azją Południowo-Wschodnią. Powstaje tu pierwszy w Polsce hub - czyli miejsce przeładunku kontenerów ze statków transkontynentalnych na mniejsze (tzw. "feedery"), transportujące je do innych portów bałtyckich. Jutro o godz. 12.30 w biurze Terminala Kontenerowego DCT Gdańsk, przy ul. Kontenerowej 7 odbędzie się uroczystość, podczas której Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz wręczy pani Hanne B. Sorensen Chief Commmercial Officer Maersk Line bursztynową plakietę upamiętniającą pierwsze zawinięcie do Gdańska ponad 300-metrowego kontenerowca MAERSK TAIKUNG. Uroczystości towarzyszyć będzie konferencja prasowa, w której udział wezmą przedstawiciele Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Gospodarki, PAIiIZ, Wicewojewoda Pomorski Michał Owczarczak, Wicemarszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, a także przedstawiciele Zarządu i udziałowców Maersk Line, terminalu kontenerowego DCT Gdańsk oraz szerokie grono obecnych i potencjalnych klientów DCT Gdańsk, również tych zainteresowanych do tej pory wyłącznie Europą Żachodnią. DCT Gdańsk niedawno obchodził drugą rocznicę istnienia. To pierwszy terminal kontenerowy w basenie Morza Bałtyckiego zdolny do obsługi statków klasy Post-Panamax, pod względem głębokości podejść i stanowisk postojowych, a także infrastruktury i wyposażenia nabrzeża. O wydłużeniu linii Szanghaj - Aarhus (Dania) do Gdańska Maersk zadecydował 28 października 2009 roku. Usprawni to transport kontenerowy do Rosji i krajów bałtyckich. Połączenie AE10 biegnie z Chin przez porty azjatyckie, do Europy Północnej, Polski, a następnie Skandynawii. Port w Gdańsku zastąpi na tej trasie przystanek w Dunkierce. Nowy przebieg trasy wygląda następująco: Ningbo (Chiny), Szanghaj (Chiny), Kaohsiung (Tajwan), Yantian (Chiny), Hong Kong (Hong Kong), Tanjung Pelepas (Malezja), Le Havre (Francja), Felixstowe (Wielka Brytania), Zeebrugge (Belgia), Gdańsk (Polska), Gothenburg (Szwecja), Aarhus (Dania), Bremerhaven (Niemcy), Rotterdam (Holandia), Singapur (Singapur), Hong Kong (Hong Kong), Kobe (Japonia), Nagoya (Japonia), Shimizu (Japonia), oraz Yokohama (Japonia). Jako pierwszy zawinął tu Maersk Taikung o 332 metrach długości, 43,20 metrach szerokości, 14,50 metrach zanurzenia i pojemności 8 402 kontenerów, który wyruszył z Szanghaju 1 grudnia 2009. W drodze są już cztery kolejne kontenerowce. Połączenia na linii AE10 Szanghaj - Gdańsk będą bowiem realizowane co tydzień.
 
E. T.
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl