Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Największy taki kontrakt

Namiary na Morze i Handel, 2009-12-11

W gdańskich stoczniach (Północna i Remontowa) odbył się chrzest 3 promów pasażersko-samochodowych, które powstały dla norweskiego armatora Fjord1 MRF AS. Kontrakt na ich budowę podpisano w 2007 r. Była to największa w historii współpracy polsko-norweskiej, w dziedzinie budowy promów, umowa zawarta przez polską stocznię. Nieoficjalnie mówi się, że opiewała na kwotę 150 mln euro. Dwustronne promy: Fannefjord, Romsdalfjord i Moldefjord, mają 122,7 m długości i mogą zabrać na pokład 390 pasażerów, 4-5 członków załogi oraz 125 samochodów osobowych. Osiągają prędkość do 16 w. Będą pływały w Moldefjordzie, w zachodniej Norwegii, w ramach transportu publicznego. Promy, jako jednostki nowej generacji, odpowiadają restrykcyjnym normom ekologicznym, mającym na celu ograniczenie emisji spalin. Dlatego też, ich cechą charakterystyczną jest napęd składający się z dwóch silników zasilanych gazem LNG, poruszających prądnice elektryczne oraz jednego silnika wysokoprężnego. Techniczna koncepcja promów powstała we współpracy norweskiego biura LMG Marin i biura projektowego Grupy Remontowa, zaś ich budowę nadzorowało Det Norske Veritas. Będą pływały pod norweską banderą. Promy będą trafiały do armatora kolejno, między grudniem 2009 r. a sierpniem 2010 r.
 
(PIF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl