W gdańskich stoczniach (Północna i Remontowa) odbył się chrzest 3 promów pasażersko-samochodowych, które powstały
dla norweskiego armatora Fjord1 MRF AS. Kontrakt na ich budowę podpisano w 2007 r. Była to największa w historii współpracy polsko-norweskiej, w dziedzinie budowy promów, umowa zawarta przez polską
stocznię. Nieoficjalnie mówi się, że opiewała na kwotę 150 mln euro.
Dwustronne promy: Fannefjord, Romsdalfjord i Moldefjord, mają 122,7 m długości i mogą zabrać na pokład 390 pasażerów, 4-5
członków załogi oraz 125 samochodów osobowych. Osiągają prędkość do 16 w. Będą pływały w Moldefjordzie, w zachodniej Norwegii, w ramach transportu publicznego.
Promy, jako jednostki nowej
generacji, odpowiadają restrykcyjnym normom ekologicznym, mającym na celu ograniczenie emisji spalin. Dlatego też, ich cechą charakterystyczną jest napęd składający się z dwóch silników zasilanych gazem
LNG, poruszających prądnice elektryczne oraz jednego silnika wysokoprężnego. Techniczna koncepcja promów powstała we współpracy norweskiego biura LMG Marin i biura projektowego Grupy Remontowa, zaś ich
budowę nadzorowało Det Norske Veritas. Będą pływały pod norweską banderą. Promy będą trafiały do armatora kolejno, między grudniem 2009 r. a sierpniem 2010 r.