Terminal DCT Gdańsk powstał z myślą o umożliwieniu Polsce skutecznego konkurowania z głównymi portami w Niemczech, Holandii i
Belgii (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam, Antwerpia), w których kontenery z masą ładunkową skierowaną do Polski są przeładowywane na mniejsze statki kontenerowe obsługujące polskie porty, lub po wyładunku
transportowane do odbiorców drogą lądową.
DCT Gdańsk jest pierwszym terminalem, który jest w stanie obsługiwać statki kontenerowe o wielkościach do tej pory nie zawijających do portów polskich. Od
grudnia 2009 r. światowy operator kontenerowy Maersk Line, jako pierwszy uruchamia tu swój dalekowschodni serwis AE10 wraz z cotygodniowymi zawinięciami statków oceanicznych o pojemności ponad 8000 TEU
każdy. Pierwsze zawinięcie w ramach nowego serwisu AE10 zostanie wykonane przez mv Maersk Taikung o pojemności 8200 TEU, który wypłynął z Szanghaju 1 grudnia i dotrze do Gdańska na dzień 5 stycznia 2010
roku. Fakt ten pozwoli Polsce cieszyć się z posiadania pierwszego hubu Bałtyckiego. DCT Gdańsk stanie się największym polskim terminalem kontenerowym i jednym z największych terminali kontenerowych na
Bałtyku.
Mamy nadzieję, że inni wielcy światowi przewoźnicy pójdą również w ślady Maersk Line i włączą DCT Gdańsk do swoich rozkładów, ponieważ jest to jedyny terminal w południowym regionie Morza
Bałtyckiego mogący przyjąć i sprawnie obsłużyć tak duże statki oceaniczne, jakie są zatrudniane obecnie na trasach dalekowschodnich, a także
transatlantyckich.