Ěŕăŕçčí    |  Site map    |  Contact   
 
Maritime
Companies
Database
3698 addresses
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

P. Brzezicki: model bułgarski

Morza i Oceany, 2009-11-30
Były prezes Agencji Rozwoju Przemysłu Paweł Brzezicki uważa, że przetargi na majątek stoczni w Gdyni i Szczecinie świadczą o tym, iż dwa lata prób sprzedaży tych zakładów zostało stracone. Brzezicki powiedział "Naszemu Dziennikowi", że pojawienie się chętnych na zakup części produkcyjnych stoczni nie daje gwarancji na wznowienie w nich produkcji. Według byłego prezesa ARP tereny stoczniowe zostaną poszatkowane pod różną działalność. Paweł Brzezicki dodał, że po zakończeniu licytacji wkroczy syndyk i obejmie je prawo upadłościowe, mimo iż o upadłości nie było mowy w żadnym dokumencie rządowym. Zdaniem rozmówcy "Naszego Dziennika" w sprawie prywatyzacji stoczni o wiele lepszy był model bułgarski. Tamtejsza stocznia w Warnie upadła w 2000 roku. Bułgarski rząd zatrzymał w niej produkcję, ale utrzymał majątek przez okres dekoniunktury. Gdy powróciła hossa na rynku stoczniowym, oddał ją firmie Navibulgar, która zamiast składać zamówienia w Chinach czy Japonii, zbudowała statki w przejętej stoczni dużo taniej, niż gdyby zleciła to na zewnątrz. Rozmowa z Byłym prezesem ARP na łamach "Naszego Dziennika".
 
Morza i Oceany
 
© LINK S.J. 1993 - 2025 info@maritime.com.pl