Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Na Dalekim Wschodzie taniej

Namiary na Morze i Handel, 2009-11-18
Spadają ceny oferowane przez dalekowschodnie stocznie. W ostatnich miesiącach, za statki zamawiane w Chinach i Korei Południowej, można zapłacić nawet o 40% taniej. Jednak chińskie stocznie obawiają się, że w najbliższym czasie może dojść do rezygnacji nawet z połowy obecnie posiadanych kontraktów na budowę statków. Jednostki wielkości handysize oferowane są obecnie za ok. 25 mln USD, podczas gdy jeszcze 1,5 roku temu kosztowały nawet 40 mln USD. Z kolei ceny masowców, wielkości capesize, spadły ze 100 mln USD do 56 mln USD. Ponadto, rezygnacja wielu armatorów z wcześniejszych kontraktów sprawiła, że stocznie są w stanie dostarczyć znacznie szybciej zamawiane statki. Z kolei wpłacone przez nich zaliczki pozwalają zaoferować innym niższe ceny. Dla armatorów obecnie znacznie korzystniejsze jest zamawianie nowych statków, które wejdą do eksploatacji za kilkanaście miesięcy, niż odkupywanie czy czarterowanie jednostek kończonych przez stocznie i oferowanych na rynku.
 
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl