CTL Logistics, według nowej strategii firmy, zamierza zwiększyć swój udział w przewozach kolejowych Wschód - Zachód, z
portów ARA (Amsterdamu, Rotterdamu, Antwerpii) do Rosji, na Białoruś i Ukrainę.
Do tej pory, przewozy te były realizowane na terenie Polski, przez CTL Express, a na terenie Niemiec - przez CTL GmbH.
Granica między państwami była jednocześnie granicą zasięgu obu operatorów. Od 1 grudnia br., model operacyjny się zmieni i będzie wzorowany na systemie linii lotniczych, tzw. strukturze gwiaździstej, w
której połączenia realizowane są między centralnym ośrodkiem a kilkoma wybranymi miejscami przeznaczenia, według regularnych rozkładów jazdy. Pozwoli to na uniknięcie problemów komunikacyjnych i
administracyjnych, występujących przy transporcie przez granicę, śledzenie pociągów oraz zwiększy niezawodność przewozów. Skróceniu ulegnie czas transportu i zwiększy się efektywność przewozów.
Udział
CTL Logistics w przewozach towarowych, na osi Wschód - Zachód wynosi 19%, a do 2012 r. miałby wzrosnąć do 30%.