Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przeszły trzy konsorcja

Kurier Szczeciński, 2009-11-10
W przetargu na wybór wykonawcy terminalu LNG w Świnoujściu do kolejnego etapu przeszły trzy konsorcja - z ośmiu, które złożyły wnioski. W ich skład wchodzą m.in. dwie polskie firmy: PBG i Polimex-Mostostal. Wiosną przyszłego roku dowiemy się, kto zbuduje gazoport. Przypomnijmy, że o udział w przetargu na budowę gazoportu złożono osiem wniosków. Zainteresowane konsorcja skupiały łącznie 25 firm z dziewięciu krajów. Wczoraj Zbigniew Rapciak, prezes spółki Polskie LNG, odpowiedzialnej za lądową część gazoportu, podał tzw. krótką listę firm, które powalczą dalej. Początkowo zakładano, że do kolejnego etapu przejdą cztery konsorcja, ale ostatecznie wybrano trzy. - Przeszły te, które spełniały wymagania formalne, związane z doświadczeniem oraz finansowe - wyjaśniła Justyna Bracha-Rutkowska, rzecznik prasowy Polskiego LNG. W skład pierwszego konsorcjum - włosko-francusko-kanadyjsko- polskiego - wchodzi m.in. spółka PBG, która buduje tłocznię gazu w Goleniowie. Drugie wybrane konsorcjum tworzą trzy firmy francuskie, jedna włoska i polska - Polimex-Mostostal. Trzecie składa się z firm koreańskich. Teraz są zaproszone do złożenia ofert wstępnych. Mają na to czas do 31 grudnia br. Harmonogram przewiduje składanie ofert ostatecznych do 12 kwietnia, a podpisanie umowy z przyszłym wykonawcą inwestycji - do 12 maja 2010 r. Największe znaczenie przy jego wyborze będzie miała wynegocjowana cena. Przedstawiciele polskich giełdowych spółek budowlanych - PBG i Polimex-Mostostal - już latem, przed ogłoszeniem przetargu, potwierdzili nam poważne zainteresowanie udziałem w przetargu i budową terminalu. Informowaliśmy o tym na początku sierpnia. Wartość inwestycji szacuje się na ok. 600-700 mln euro. W skład terminalu wejdą m.in. dwa zbiorniki o pojemności po 160 tys. m sześc. każdy. Gazoport ma rozpocząć działalność do końca czerwca 2014 r. Zdolność regazyfikacyjna terminalu to 5 mld m sześc. gazu rocznie (z możliwością rozbudowy do 7,5 mld).
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl