Od wczoraj część drobnicową szczecińskiego portu przejmują poprzez spółkę zależną, niemieckie koleje,
Deutsche Bahn. Dawna Drobnica Port będzie nosić nazwę DB Port Szczecin.
- To będzie duża rzecz dla portu. Na pewno nie będzie to największy terminal kontenerowy na Bałtyku, ale plany są ambitne.
Ilość przeładowywanych kontenerów ma wzrosnąć czterokrotnie - mówi Paweł Adamarek z Zarządu Morskich Portów Szczecina i Świnoujścia.
Zarząd Morskich Portów chce, aby przeładunki na Nabrzeżu Fińskim
ruszyły w przyszłym roku. W 2011 roku na nabrzeżu ma być przeładowane rocznie 200 tysięcy kontenerów. Przejęcie części drobnicowej przez niemieckie koleje DB może spowodować, iż do szczecińskiego portu
napłynie więcej ładunków. W ubiegłym roku w Zespole Portów przeładowano prawie 8 milionów ton towarów. Spółka już kończy budowę drogi do Nabrzeża Fińskiego.
DB Port Szczecin będzie zarządzał m.in.
najnowszą częścią szczecińskiego portu ukończonym niedawno Nabrzeżem Fińskim, gdzie mają być przeładowywane kontenery.