Od wczoraj dawna Drobnica nazywa się już DB Port Szczecin. Druga w ostatnich latach zmiana nazwy spółki to
efekt kupienia jej właściciela - PCC Rail przez niemieckie koleje, które mają plany skomunikowania szczecińskiego portu z południem Europy.
Drobnica Port Szczecin najpierw stała się częścią
koncernu PCC Rail - największego prywatnego przewoźnika kolejowego w Polsce. Niedawno został on jednak kupiony przez niemieckie koleje Deutsche Bahn. Stąd kolejna zmiana nazwy, którą firma ogłosiła
wczoraj oficjalnie podczas spotkania ze swoimi kontrahentami i współpracownikami w porcie.
- Połączenie PCC Rail i DB otwiera nowe możliwości przed spółką -mówił Mark Nauwelaers, prezes DB Port
Szczecin. - Stanęła ona przed szansą przeobrażenia się w węzeł łączący morze z koleją. Szczecin leży na początku korytarza łączącego Skandynawię z Adriatykiem.
Plany nowego właściciela zakładają
włączenie Szczecina do kolejowego korytarza transportowego, którym towary będą wędrowały na południe Europy. Najważniejszą inwestycją jego szczecińskiej spółki jest w tej chwili uruchomienie nowego
terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim. Zwiększy on jej roczne możliwości przeładunkowe z 80 tys. do 200 tys. kontenerów 20-stopowych. Ostatnie plany zakładają, że terminal rozpocznie pracę w
pierwszym kwartale przyszłego roku.
- Szczecin jest obiecującym portem z punktu widzenia naszych planów biznesowych - podkreślał Christoph Wulff z Deutsche
Bahn.