Kilka dni temu terminal DCT Gdańsk wzbogacił się o nowy regularny serwis żeglugowy duńskiego armatora Unifeeder,
jednego z największych operatorów dowozowych w Europie. Nowa linia obsługuje trasę DCT Gdańsk - Bałtijsk z dwoma zawinięciami w tygodniu do Gdańska (wtorek i czwartek). Statki armatora Unifeeder zawijały
już wcześniej do DCT Gdańsk kilkukrotnie przewożąc kontenery innych linii żeglugowych.
Nowe połączenie obsługiwane jest przez mv "Gerda" (o pojemności 508 TEU), natomiast od nowego roku planowane
jest jej zastąpienie przez większą jednostkę. Zapoczątkowana obecnie linia regularna z Gdańska do Bałtijska jest związana z realizacją dostaw części samochodowych z Polski do Rosji przy współpracy z
Rohlig Suus Logistics. Wszystkich zainteresowanych przewozami kontenerów na trasie Gdańsk - Bałtijsk uprzejmie prosimy o kontakt z DCT Gdańsk, lub bezpośrednio z biurem armatora Unifeeder.
Terminal DCT Gdańsk obsługuje również regularne połączenia następujących linii:
- Containerships: Rotterdam - Helsinki - DCT Gdańsk - Teesport - Rotterdam; Teesport - Ghent - DCT Gdańsk -
St.Petersburg - Helsinki - Hamburg;
- Maersk Line: Bremerhaven - DCT Gdańsk - Bremerhaven;
- Team Lines: DCT Gdańsk - Hamburg/Bremerhaven;
- IMCL/BCL: Kłajpeda - DCT Gdańsk - Szczecin -
Rotterdam; DCT Gdańsk - Hamburg/Bremerhaven
Światowi operatorzy kontenerowi, tacy jak: Hapag - Lloyd, NYK, Cosco, China Shipping, ZIM, Hyundai, MOL, Hamburg Sud, K-Line, UASC czy Evergreen
akceptują DCT Gdańsk jako terminal przeładunkowy dla swoich kontenerów, korzystając z usług wyżej wymienionych linii dowozowych.
***
DCT Gdańsk SA jest spółką zarejestrowaną w Polsce, będącą w
większości własnością GIF II (Global Infrastructure Fund II), specjalnego funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Terminal DCT Gdańsk oferuje całoroczny,
wolny od zalodzenia dostęp z maksymalną głębokością 16,5 m przy nabrzeżu dla zawijających tu statków, zapewniając tym samym doskonałe warunki do utworzenia tu bałtyckiego "hubu" portowego dla tego
rejonu Morza Bałtyckiego. Trzy suwnice post-Panamax są zdolne do obsługi kontenerowców - do 18 rzędów kontenerów na pokładzie. Terminal oferuje również stanowisko do obsługi statków typu "ro-ro".
Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk o długości jednego kilometra, zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego i głównego centrum logistyczno-dystrybucyjnego, które jest w fazie planowania.
Całość czyni terminal DCT Gdańsk idealną "bramą" do rynku Polski oraz centralnej i wschodniej Europy. Więcej informacji o DCT Gdańsk SA dostępnych jest na stronie:
www.dctgdansk.com.