Porty w Szczecinie i Świnoujściu stają się coraz ważniejszymi ośrodkami obsługi towarów rolno-
spożywczych. Wszystko za sprawą funkcjonowania Elewatora "Ewa", który może pomieścić 50 tys. ton zboża i śruty sojowej. Obecnie elewator realizuje nową inwestycje, jaką jest budowa nowoczesnego
magazynu o pojemności 40 tys. ton. Nowy magazyn zostanie oddany do użytku w połowie przyszłego roku.
W porcie w Świnoujściu inwestycję związaną z przeładunkiem towarów rolno-spożywczych prowadzi
firma Bunge. Na nabrzeżu Portowców powstanie magazyn o pojemności 45 tys. ton. Magazyn zostanie przekazany pod koniec 2010 roku. Rok 2009 w portach w Szczecinie i Świnoujściu stoi pod znakiem
przygotowania inwestycji. Trwają prace, których efektem jest uzyskanie gotowych do realizacji projektów inwestycyjnych oraz niezbędnych zezwoleń koniecznych do ich rozpoczęcia. W trzecim kwartale
przyszłego roku rozpocznie się nasza część inwestycji realizowana w ramach budowy portu zewnętrznego w Świnoujściu. Naszym zadaniem jest budowa stanowiska statkowego do rozładunku LNG wraz z urządzeniami
cumowniczymi, posadowienie platformy technologicznej na wodę p. poż. i ujecie wody morskiej systemu ORV, budowa estakady pod rurociągi do przesyłu LNG. Prace powinny zakończyć się w drugim kwartale 2012
roku. Również w przyszłym roku planujemy rozpoczęcie modernizacji infrastruktury drogowej i kolejowej w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Jej poprawa z pewnością przyczyni się do zwiększenia
bezpieczeństwa oraz usprawnienia komunikacji w portach. W porcie w Szczecinie planujemy rozbudowę Nabrzeża Zbożowego i budowę Nabrzeża Niemieckiego przy elewatorze Ewa. Jest to odpowiedź na coraz większe
zainteresowanie klientów obsługa towarów rolno-spożywczych, głownie przeładunkiem zbóż oraz śruty sojowej i rzepakowej.
Aby w pełni wykorzystać rosnący potencjał szczecińskiego portu niezbędne
jest pogłębienie toru wodnego łączącego Świnoujście ze Szczecinem po głębokości technicznej 12,5 m. Ogól realizowanych i planowanych inwestycji doskonale wpisuje się w program "12,5 m dla Szczecina",
którego celem jest pogłębienie toru wodnego łączącego Świnoujście i Szczecin do głębokości technicznej 12,5 m. Wszystkie nowe nabrzeża projektujemy i realizujemy już z założeniem głębokości takiej
głębokości toru. W momencie pogłębienia toru wodnego port w Szczecinie będzie w pełni przygotowany do przyjęcia dużych jednostek. Rozbudowa infrastruktury w porcie w Świnoujściu to przede wszystkim
stworzenie warunków do obsługi dużych promów- przekraczających 200 m długości. W tym celu konieczna jest budowa stanowiska promowego nr 1 na terminalu promowym. Jest to odpowiedź na potrzeby armatorów,
którzy wprowadzają do eksploatacji coraz większe jednostki. Inwestycja związana jest także ze zwiększeniem konkurencyjności terminalu promowego w Świnoujściu wobec terminali promowych zlokalizowanych w
portach niemieckich takich jak Sasnitz czy Rostock. Kolejnym świadectwem wzrostu zainteresowania naszymi portami jest uruchomienie nowego dowozowego połączenia kontenerowego pomiędzy Szczecinem a
Bremerhaven przez największego armatora w tej branży duńską firmę Unifeeder. Jest to pierwszy serwis tego armatora w portach polskich, liczymy, że spowoduje to wzrost obrotów kontenerowych.
Zainteresowanie klientów potwierdza słuszność przyjętej przez ZMPSiŚ S.A. strategii marketingowej i inwestycyjnej.
Zdajemy sobie sprawę, że aby port mógł się rozwijać musi inwestować. Będziemy to
robić, by zwiększać konkurencyjność portów w Szczecinie i Świnoujściu wobec innych portów europejskich.