Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Dla wschodu i zachodu

Kurier Szczeciński, 2009-09-01

Statek Zephyr jako pierwszy połączył Terminal Morski LPG Orlen Gaz w Szczecinie z AB Mażeikiu Nafta. Niebawem przy szczecińskim nabrzeżu pojawi się kolejny gazowiec z Wielkiej Brytanii. Do nabrzeża Orlen Gaz w Szczecinie przybił w minionym tygodniu statek Zephyr. Na jego pokładzie przypłynęło ponad 1000 ton mieszaniny propanu-butanu z litewskiej rafinerii w Możejkach. To nowość w Grupie Kapitałowej Orlen - zacieśnienie łańcucha dostaw w jednej korporacji. Ponadto i dowód na to, że Terminal Morski LPG nie realizuje dostaw głównie z Zachodu. Orlen Gaz jest głównym odbiorcą LPG z AB Mażeikiu Nafta. Dotąd dostawy realizowano transportem drogowym i kolejowym. Dla logistyki to spore wyzwanie. Między Możejkami a Sokółką-najbliższym Terminalem LPG Orlen Gaz - jest bowiem 500 kilometrów, zaś Możejkami a Rozlewnią LPG Orlen Gaz w Ugoszczy - blisko 1000 km. Przejazd pociągu z litewskiej rafinerii do Sokółki czasem trwa nawet i tydzień. Dla porównania - statek Zephyr, który wypłynął z Rygi w ub. poniedziałek, jednorazowo dostarczył i to już w środę do Szczecina tyle samo LPG co 50 autocystern. Przy nabrzeżu Orlen Gaz w Szczecinie lada dzień ma zacumować kolejny gazowiec. Tym razem przypłynie z Fawley w Wielkiej Brytanii z dostawą 1,6 tys. ton propanu dla Orlen Gaz i innych krajowych operatorów LPG. Terminal Morski LPG Orlen Gaz w Szczecinie to trzeci tego typu obiekt w Polsce, drugi co do wielkości magazynowych, za to najnowocześniejszy pod względem możliwości przeładunkowych. Zajmuje 5 hektarów, ma nabrzeże o długości 274 metrów i trzy zbiorniki na gaz o łącznej pojemności 4500 m sześć. Jest przystosowany do rozładunku tankowców o wyporności ok. 6 tys. DWT. Kosztował ponad 50 mln zł.
 
(mag)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl