Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Trzecie podejście Katarczyków

Kurier Szczeciński, 2009-08-31
Do północy polski rząd oraz resort Skarbu Państwa czekali wczoraj na decyzję tatarskiego funduszu, czy zainwestuje w zakup majątku stoczni w Szczecinie oraz Gdyni. W niedzielę upływał ostateczny termin, w którym Qatar Investment Authority miał zdecydować, czy przejmie prawa do zakupu majątku stoczni w Szczecinie oraz Gdym po dotychczasowym inwestorze, funduszu Stichting Particulier Fbnds Greenrights. - Czekamy do północy. Na razie nie ma decyzji. W poniedziałek poinformujemy o dalszych krokach w tej sprawie - stwierdził w niedzielę po południu Maciej Wewiór, rzecznik prasowy ministra skarbu państwa W ubiegłym tygodniu odbyło się w Szczecinie posiedzenie Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego poświęcone sytuacji stoczniowców i stoczni. Pojawili się na nim m.in. przedstawiciele Ministerstwa Skarbu oraz Agencji Rozwoju Przemysłu. Ale nie mieli żadnych nowych informacji dotyczących katarskiego inwestora. Również w ubiegłym tygodniu minister Aleksander Grad przedstawił posłom, jak wygląda sytuacja ze stoczniami w Szczecinie i Gdyni. - Zapewnił, że resort jest w kontakcie z Qatar Investemnt Authority i rozmowy ciągle trwają - stwierdził jeden z zachodniopomorskich posłów. Ale resort wczoraj poinformował, że jeżeli katarski inwestor nie podejmie pozytywnej decyzji w sprawie stoczni, to rząd zwróci się do Komisji Europejskiej o powtórzenie procedury przetargowej sprzedaży majątku zakładów. - Nie jestem optymistą w sprawie polskich stoczni. Przemysł stoczniowy na całym świecie przeżywa kryzys, ponieważ nie ma nabywców na nowe statki. Katar - ze względu na pewne wspólne plany strategiczne z Polską -wydaje się inwestorem, który poważniej niż inni traktuje kupno naszych zakładów- stwierdził premier Donald Tusk dla Informacyjnej Agencji Radiowej. W maju tego roku katarski inwestor Stichting Particulier Fonds Greenrights zakupił główne części stoczni Gdynia i Szczecin. Ma zapłacić prawie 400 min zł. Pieniądze za stocznie miały zostać wpłacone 21 lipca. Ale wtedy pojawił się jednak list Szczecińskiego Stowarzyszenia Obrony Stoczni. Autorzy twierdzili m.in., że stocznia w Szczecinie mogła być pralnią brudnych pieniędzy Wedługresortu skarbu, list spowodował, że Katarczycy popro-sili o przesunięcie terminu zapłaty do 17 sierpnia. Jednak pieniądze nie wpłynęły. Rząd wtedy ogłosił, że ma plan B w zapasie. Obie stocznie miałyby zostać kupione przez katarski rządowy fundusz inwestycyjny. Miał się na to zdecydować do 30 sierpnia.
 
(dar)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl