Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Interes wiązany

Kurier Szczeciński, 2009-08-20
Chyba narodził się nowy gatunek w polskim dziennikarstwie - publicystyka stoczniowa. Od morza do Tatr zaroiło się w prasie od stoczniowych artykułów i komentarzy, a w redakcjach od fachowców od produkcji okrętowej. Ten wydziwia, że kabaret, bo przesuwają się terminy zapłaty za polskie stocznie. Tamten, że skandal, bo sprzedaż była pewnie wiązana z kontraktem gazowym. Jeszcze inny oburza się, że nie zna inwestorów, którzy stoją za katarskim funduszem inwestycyjnym. Jakby pisali o historiach szpiegowskich, a nie o najzwyczajniejszych w gospodarce wydarzeniach. Normalne jest również to, że ludzie nie spieszą się, aby płacić za marny towar. Nawet jeśli śpią na petrodolarach jak Arabowie. Nie oszukujmy się: będzie większym dziwem, jeśli ten przelew stoczniowy wpłynie do 31 sierpnia, niż przeciwnie. A jeśli wpłynie, to będzie oznaczało jakiś rodzaj sprzedaży wiązanej, bo samych stoczni dzisiaj nikt na świecie nie kupuje. Zrozumiałe, skoro nie ma zamówień na statki, gdyż w kryzysie nie ma czego wozić po morzach. I jeszcze jedno: marketingowe rozgrywanie stoczniowej sprawy przez ekipę Tuska jest irytujące, ale akurat w tym przypadku nam - w Szczecinie - nie wypada zanadto narzekać. Interes wiązany bowiem oznacza, że polscy podatnicy w jakiejś formie dołożą do sprzedaży szczecińskiej firmy.
 
Zbigniew Jasina
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl