Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Tusk o stoczniach

Kurier Szczeciński, 2009-08-10
Rozmowy premiera Donalda Tuska i ministra skarbu Aleksandra Grada z premierem, ministrem spraw zagranicznych Kataru szejkiem Hamadem Bin Jassim Bin Jabor Al-Thanim w Paryżu dotyczyły rozszerzenia współpracy gospodarczej między obydwoma krajami. Szef gabinetu politycznego premiera Sławomir Nowak przyznał, że podczas rozmów pojawiła się sprawa polskich stoczni. Do tej pory inwestorzy z Kataru zadeklarowali zakup głównej części stoczni w Gdyni i Szczecinie. Inwestor ma zapłacić za kupiony w przetargu majątek do 17 sierpnia. Niedawno Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo podpisało z Katarem dwudziestoletnią umowę o dostawach rocznie 1,5 mld m sześc. skroplonego gazu LNG. Ma on trafiać od 2014 r. do powstającego w Świnoujściu terminala regazyfikacyjnego LNG. Sławomir Nowak powiedział w niedzielę w TVN24, że paryskie spotkanie premierów miało roboczy charakter. "To była robocza wizyta, taka bardzo szybka, których pan premier odbywa bardzo wiele" - podkreślił. Rozmowy dotyczyły gazu i "współpracy przy prywatyzacjach" - dodał. Na pytanie kiedy Katar zapłaci za stocznie Nowak podkreślił, że "inwestorem w te stocznie nie jest rząd katarski, to trzeba pamiętać, tylko prywatny inwestor, fundusze inwestycyjne". "Ale oczywiście był to temat rozmowy i pan premier Kataru obiecał na tyle, ile może, pomóc" - podkreślił. Nowak dopytywany na ile premier może pomóc powtórzył, że nie jest to inwestycja rządu katarskiego. "My prosimy ewentualnie rząd katarski o wsparcie, o jakąś interwencję. Tutaj rząd katarski nie wyłoży za prywatnego inwestora pieniędzy. Nie ma co oczekiwać takich rzeczy" - oświadczył w TVN24. Z kolei w TVP Info Nowak powiedział: "Prosiliśmy premiera Al-Thaniego o wsparcie i o ewentualne słowo wyjaśnień, co z tym problemem można zrobić. My jesteśmy raczej optymistami".
 
(PAP)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl