Morza i Oceany rozmawiają z Agnieszką Szewczyk - Jurczyk prezesem zarządu Terminalu Promowego Świnoujście
Ostatnie kilka miesięcy to dla gospodarki nie najlepszy okres. Czy oznaki spowolnienia gospodarczego widać w terminalu promowym? Jak ocenia Pani pierwsze półrocze?
Z danych
statystycznych wynika, iż armatorzy w pierwszym kwartale roku odczuli spadek przewozów pasażerów jak i naczep. Moim zdaniem to okres przejściowy. Kryzys to nadużywane słowo - owszem dotyka gospodarkę, ale
i weryfikuje. To dobry czas na gruntowne zmiany w przedsiębiorstwach, to czas na syntetyczne a nade wszystko analityczne spojrzenie na to, co mamy i co możemy mieć w firmie dokonując rzeczowych
przekształceń. To czas na zmianę optyki w każdej dziedzinie funkcjonowania przedsiębiorstwa. Uważam, że wszystko idzie w gospodarce morskiej ku dobremu dzięki bardzo jasno sprecyzowanej polityce państwa w
tym zakresie.
Czy możemy spodziewać się nowych połączeń ze Świnoujścia?
Nowe połączenia nie zależą od TPŚ a od armatorów, którzy tworzą swoją strategię działania. My jako spółka
operatorska profesjonalnie przygotowana do obsługi jednostek przyjmie każdego, kto do nas przypłynie, ponieważ każda zarobiona złotówka przy naszym nabrzeżu służy Państwu Polskiemu w rozwijaniu portu i
jego infrastruktury. Jestem ogromnym zwolennikiem inwestowania, ale logicznego, niepolegającego na łataniu czymkolwiek patrząc krótkowzrocznie a na robieniu bardzo dalekosiężnych planów, pozwalających
pięknie ułożyć inwestycje na każdym etapie funkcjonowania terminala i portu.
Aby przyciągnąć nowych klientów trzeba ich jakoś zachęcić. Najlepszy sposób to inwestycje. Jakie zmiany czekają
terminal promowy?
Majątek, którym kieruję należy do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. i to on jest władny w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Najbliższe plany to budowa
stanowiska nr 1, którego długość będzie wynosiła 245,8 m, do którego będą mogły przybijać jednostki o długości 220 m. Z wielką powagą, ale i radością w sercu czekam na dwie nowo budowane jednostki przez
armatora PŻM, których operatorem będzie Unity Line. Gratuluję już dzisiaj armatorowi PŻM odwagi w podejmowaniu decyzji, to najlepszy czas na inwestycje a operator Unity Line z pewnością pokaże klasę i
wielką formę w obsłudze pasażerów i ładunków. To ogromna przyjemność i satysfakcja pracować z ludźmi posiadającymi wizję i niebojących się wyzwań. Ja, jako skromny Prezes TPŚ uczynię wszystko by było
zadowolenie ze współpracy zarówno dla armatorów jak i pasażerów. Wielką nagrodą za włożoną dotychczasową pracę jest dla mnie otrzymywanie podziękowań i miłych stwierdzeń, iż terminal ożył. Czy to jest
kwestią bycia kobietą na tym stanowisku? - myślę, że nie. Dbałość i otwartość współpracy w każdej dziedzinie na każdym etapie funkcjonowania zawodowego zawsze przynosi efekty.
Dziękuję za
rozmowę