Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kryzys to nadużywane słowo

Morza i Oceany, 2009-08-05

Morza i Oceany rozmawiają z Agnieszką Szewczyk - Jurczyk prezesem zarządu Terminalu Promowego Świnoujście Ostatnie kilka miesięcy to dla gospodarki nie najlepszy okres. Czy oznaki spowolnienia gospodarczego widać w terminalu promowym? Jak ocenia Pani pierwsze półrocze? Z danych statystycznych wynika, iż armatorzy w pierwszym kwartale roku odczuli spadek przewozów pasażerów jak i naczep. Moim zdaniem to okres przejściowy. Kryzys to nadużywane słowo - owszem dotyka gospodarkę, ale i weryfikuje. To dobry czas na gruntowne zmiany w przedsiębiorstwach, to czas na syntetyczne a nade wszystko analityczne spojrzenie na to, co mamy i co możemy mieć w firmie dokonując rzeczowych przekształceń. To czas na zmianę optyki w każdej dziedzinie funkcjonowania przedsiębiorstwa. Uważam, że wszystko idzie w gospodarce morskiej ku dobremu dzięki bardzo jasno sprecyzowanej polityce państwa w tym zakresie. Czy możemy spodziewać się nowych połączeń ze Świnoujścia? Nowe połączenia nie zależą od TPŚ a od armatorów, którzy tworzą swoją strategię działania. My jako spółka operatorska profesjonalnie przygotowana do obsługi jednostek przyjmie każdego, kto do nas przypłynie, ponieważ każda zarobiona złotówka przy naszym nabrzeżu służy Państwu Polskiemu w rozwijaniu portu i jego infrastruktury. Jestem ogromnym zwolennikiem inwestowania, ale logicznego, niepolegającego na łataniu czymkolwiek patrząc krótkowzrocznie a na robieniu bardzo dalekosiężnych planów, pozwalających pięknie ułożyć inwestycje na każdym etapie funkcjonowania terminala i portu. Aby przyciągnąć nowych klientów trzeba ich jakoś zachęcić. Najlepszy sposób to inwestycje. Jakie zmiany czekają terminal promowy? Majątek, którym kieruję należy do Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. i to on jest władny w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Najbliższe plany to budowa stanowiska nr 1, którego długość będzie wynosiła 245,8 m, do którego będą mogły przybijać jednostki o długości 220 m. Z wielką powagą, ale i radością w sercu czekam na dwie nowo budowane jednostki przez armatora PŻM, których operatorem będzie Unity Line. Gratuluję już dzisiaj armatorowi PŻM odwagi w podejmowaniu decyzji, to najlepszy czas na inwestycje a operator Unity Line z pewnością pokaże klasę i wielką formę w obsłudze pasażerów i ładunków. To ogromna przyjemność i satysfakcja pracować z ludźmi posiadającymi wizję i niebojących się wyzwań. Ja, jako skromny Prezes TPŚ uczynię wszystko by było zadowolenie ze współpracy zarówno dla armatorów jak i pasażerów. Wielką nagrodą za włożoną dotychczasową pracę jest dla mnie otrzymywanie podziękowań i miłych stwierdzeń, iż terminal ożył. Czy to jest kwestią bycia kobietą na tym stanowisku? - myślę, że nie. Dbałość i otwartość współpracy w każdej dziedzinie na każdym etapie funkcjonowania zawodowego zawsze przynosi efekty. Dziękuję za rozmowę
 
Paweł Walasek
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl