Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Finnlines na morskiej autostradzie

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2009-07-11

1 czerwca Finnlines wprowadził na linię Gdynia-Helsinki nową jakość. Pięć nowoczesnych jednostek towarowo-pasażerskich typu ro-pax będzie obsługiwać połączenie między Gdynią, Helsinkami i Travemünde. Jednostki przeznaczone są do przewozu pojazdów oraz pasażerów. Połączenie otworzył MS "Finnmaid". Statki będą obsługiwane przez Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia. Wymiana towarowa Polski z Finlandią będzie się rozwijała, więc uruchomione przez Finnlines połączenie znakomicie wpisuje się w politykę Unii Europejskiej budowy sieci autostrad morskich - podkreślił Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia na konferencji prasowej. Połączenie między portami zapewnią promy towarowo-pasażerskie (ro-pax) należące do tzw. star class. "Finnstar", "Finnmaid", "Finnlady", "Europalink" oraz "Nordlink" to jedne z największych i najnowszych tego typu jednostek na świecie. - Decyzja o uruchomieniu połączenia na taką skalę zapadła w maju i port w ciągu dwóch tygodni przygotował odpowiednie stanowisko do obsługi naszych promów - podkreślił Wojciech Kępczyński, dyrektor zarządzający Finnlines Polska. - Promy zostały zbudowane w latach 2006 i 2007, a jako jednostki pływające do Zatoki Fińskiej posiadają klasę lodową A1 Super. Są to statki o długości 218,8 m i szerokości 30,5 m. Osiągają prędkość przejściową 25 węzłów. Każda jednostka posiada 200 kabin o wymiarach od 10 m2 do 32 m2, co pozwala na wygodną podróż 500 pasażerów. Na promie jest sklep, infrastruktura rekreacyjna oraz oczywiście bar i zaplecze restauracyjne. Dla pragnących wypoczynku w stylu fińskim jest sauna - wyjaśnia Kay Takolander, wiceprezes działu pasażerskiego Finnlines Plc. Dla załadowców ważną informacją jest to, że jednostki te posiadają linię ładunkową o długości 4200 m i na pokłady ładunkowe mogą zabrać auta osobowe, ciężarówki, naczepy oraz autobusy. "Załadunek statku trwa praktycznie jedną zmianę i nie przekracza 4 godzin" - podkreśla Jacek Dubicki, prezes zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Do Helsinek prom płynie 19 godzin oraz 15 godzin do Travemünde. Odprawa pasażerów odbywa się w gdyńskim Dworcu Morskim, a pojazdy ładowane są przy Nabrzeżu Czeskim. Statki pływające w ramach obu połączeń zawijać będą do gdyńskiego portu 3 razy w tygodniu: w środy, piątki i niedziele. Inicjatorem uruchomienia połączenia jest Grimaldi Group z Włoch, właściciel Finnlines. Obaj armatorzy posiadają duże doświadczenie w kreowaniu autostrad morskich, Grimaldi na Morzu Śródziemnym, a Finnlines na Bałtyku i Morzu Północnym.
 
Marek Grzybowski
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl