Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Bez konkurencji na torach?

Namiary na Morze i Handel, 2009-06-05

Nowe rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków dostępu i korzystania z infrastruktury kolejowej, obniża konkurencyjność kolei wobec innych środków transportu - uważają przedstawiciele Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych. Nowe stawki najbardziej uderzą w przewozy intermodalne i ładunków ciężkich. Zaczną obowiązywać od grudnia br. Koszty dostępu do infrastruktury kolejowej, które stanowią ok. 1/3 wszystkich kosztów transportu kolejowego, wzrosły w Polsce, w latach 2004-2009, o 25% - i są już blisko dwukrotnie wyższe niż w Niemczech. Stawki na 2010 r. teoretycznie spadną o ok. 5%, jednak dla firm o szerokim profilu działalności i lżejszych pociągów. W przypadku transportu ładunków ciężkich (węgiel, kruszywa itp.) oraz kontenerów, których najwięcej przewożą niezależni przewoźnicy, koszty wzrosną nawet o 25%. A to za sprawą likwidacji w nowym rozporządzeniu kategorii pociągów intermodalnych i zniesienia preferencyjnych dla nich stawek. Zdaniem ZNPK, największymi beneficjentami nowej taryfy będą PKP Cargo i spółki Grupy PKP. W ten sposób, drogą okrężną, rząd przekaże PKP Cargo ok. 200 mln zł, co narusza warunki konkurencji. Dlatego, związek skierował w tej sprawie pisma do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Transportu Kolejowego, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz premiera.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl