Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Bez Szczecina nie ma Berlina

Morza i Oceany, 2009-06-22

MiO rozmawiają z Detlefem Wruckiem z Berliner Hafen- und Lagerhausgesellschaft mbH (BEHALA) - Jak to jest z tym Berlinem? Czy on faktycznie jest zapleczem dla portu w Szczecinie? - Berliner Hafen- und Lagerhausgesellschaft mbH (BEHALA) od wielu lat współpracuje portami w Szczecinie i Świnoujściu. Są one dla nas bardzo ważnym partnerem logistycznym. Bardzo wyraźnie dostrzegamy możliwość zaistnienia portu szczecińskiego jako hubu i bardzo ważnego miejsca obsługi ładunków do / z aglomeracji berlińskiej w różnorodnych układach transportowych. Rozmawiamy ze szczecińskim operatorem przeładunkowym PCC Port Szczecin. Nasze kontakty handlowe i rozmowy pokazały, że konieczne jest stworzenie "dedykowanych" ofert pod konkretnych klientów i gestorów ładunków. Odbyłem już rozmowę z Markiem Neauvelearsem wiceprezesem PCC Port Szczecin, której konsekwencją będzie opracowanie takiej właśnie oferty. Doskonałym przykładem sprawdzonego ciągu logistycznego pomiędzy nami a portem w Szczecinie jest fiński papier, który do Szczecina dociera bezpośrednio od producenta z Finlandii, a następnie barkami przewożony jest do Berlina. Duże szanse na rozwój transportu na śródlądowym szlaku wodnym pomiędzy Szczecinem a Berlinem da budowa nowej podnośni barkowej w Niederfinow. Jej parametry pozwolą na korzystanie z tej trasy większych zestawów barkowych. - BEHALA i Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. mają podpisane porozumienie o współpracy? Jakie korzyści wynikają z niego dla obu portów? - Umowa pomiędzy Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. i BEHALĄ spełnia ważną rolę. Na jej podstawie następuje wzajemna wymiana informacji, a także ma miejsce wzajemne reprezentowanie istotnych interesów obu portów. Przy okazji rozmów handlowych z kontrahentami podkreślamy zawsze ważną rolę jaką spełnia Szczecin w rejonie bałtyckim oraz to, że port szczeciński jest dla nas najbliższym geograficznie portem morskim. - Jaka jest strategia rozwoju BEHALI? - Porty berlińskie rozwijają się pozytywnie mimo kryzysu. W maju uruchomione zostało połączenie kolejowe w postaci pełnego składu kursującego z Berlina do Krefeld, z możliwością dalszego transportu towarów drogą wodną do Antwerpii i Rotterdamu. Również to połączenie oferowane jest w aspekcie dalszego transportu towarów, aż do Szczecina i dalej. Z końcem lipca uruchamiamy natomiast pod własnym zarządem połączenie wodne z Hamburga do Berlina. Dziękujemy za rozmowę
 
Paweł Walasek
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl