Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Strategia dla Regionu Morza Bałtyckiego - przyjęta

Morza i Oceany, 2009-06-19
Komisja Europejska przyjęła projekt Strategii Unii Europejskiej dla Regionu Morza Bałtyckiego zawierający m.in. "Plan Działania", który UWZGLĘDNIA "projekty flagowe" (autostrada i linia kolejowa Gdynia/Gdańsk - Wiedeń/Bratysława, a w dalszej perspektywie Bałtyk - Adriatyk i "autostrady morskie" z i do portów polskich - zgłoszone przez Stowarzyszenie Miast Autostrady Bursztynowej SMAB). Oznacza to niezwykle ważną zmianę wcześniejszych ustaleń. Nowe, korzystne stanowisko ogłoszone zostało przez szefa Dyrekcji Generalnej dla Polityki Regionalnej Unii Europejskiej Dirka Aahera podczas konferencji STRATEGIA REGIONU MORZA BAŁTYCKIEGO A POLITYKA SPÓJNOŚCI, w Visby 11 czerwca 2009 roku, w której uczestniczył również dyrektor biura SMAB - Ryszard Toczek oraz przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Wprowadzone zmiany w liście "projektów flagowych" są przełomowe dla sukcesu inicjatywy "Strategia Bałtycka" i z tego powodu będą wymagały jeszcze dalszych prac redakcyjnych. Są one uzasadnione z uwagi na potencjał, jaki wnosi do Strategii VI Pan-Europejski Korytarz Transportowy, którego oś stanowią oba wymienione projekty, szczególnie na terenie Polski. Przypomnijmy: W latach 2007-2013 mamy "spoić" Polskę z Europą, głównie poprzez europejskie trasy komunikacyjne. Polska ma dwie takie trasy - VI korytarz transportowy i "Via Baltica" - z Warszawy do Tallina. Uczciwiej byłoby nazwać VI korytarz "drogą Bałtycką " i "koleją Bałtycką" - jeżeli nazwa ma potwierdzać stosunek stolicy Polski do "polskiego morza". Powstanie infrastruktury technicznej, gospodarczej i turystycznej VI korytarza to warunek opuszczenia - możliwie najszybciej - "klubu" najbiedniejszych państw w Europie. "Strategia Bałtycka" - pierwszy taki dokument w Europie - ma być scenariuszem budowy najwyżej rozwiniętego makro-regionu w Europie. Ma być wzorem dla innych makroregionów. Europa Bałtycka ma być regionem Europy XXI wieku.
 
(bt)
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl