Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Stocznia sprzedana

Kurier Szczeciński, 2009-05-29
Zarządca kompensacji podpisał w czwartek umowy sprzedaży produkcyjnego majątku Stoczni Szczecińskiej Nowej i Stoczni Gdynia ze zwycięzcą stoczniowych przetargów. Inwestora, który stoi za nim, poznamy dopiero po zakończeniu wszystkich formalności. Majątek stoczni ma zostać do tego czasu zabezpieczony dzięki wydłużeniu działania specustawy. Agencja Rozwoju Przemysłu w czwartek wieczorem poinformowała, że umowy sprzedaży stoczniowego majątku zostały podpisane z firmą Stichting Particulier Fonds Greenrights, która działa w imieniu United International Trust N.V. W Szczecinie za 94 mln zł netto wylicytowała ona 7 z 11 wystawianych na sprzedaż pakietów, w skład których wchodzi cały majątek produkcyjny stoczni. - Podpisane umowy stanowią kolejny krok w kierunku zapewnienia jak największej liczby miejsc pracy w stoczniach. Główny inwestor nadal deklaruje kontynuowanie budowy statków, co więcej zamierza również prowadzić równolegle inną działalność - zapewniał Wojciech Dąbrowski, prezes ARP. Zapowiedział też, że w najbliższym czasie inwestor w rozmowach z zarządami stoczni ma ustalić sposób dalszego zarządzania stoczniowym majątkiem. Podpisane wczoraj umowy mają jednak wejść w życie dopiero po zakończeniu wszystkich związanych z nimi formalności. Wtedy też powinny być ujawnione informacje dotyczące inwestora, na zlecenie którego działa zwycięzca przetargów. - Coś więcej na ten temat będzie można powiedzieć dopiero, gdy inwestor uzyska wszystkie wymagane pozwolenia. Na przykład na uprawomocnienie się zgody MSWiA trzeba czekać dwa tygodnie, a wystąpić o nią można dopiero po podpisaniu umowy - poinformował nas Maciej Wewiór, rzecznik prasowy Ministerstwa Skarbu Państwa. Jego zdaniem w okresie przejściowym problem zabezpieczenia stoczniowego majątku zostanie rozwiązany poprzez wydłużenie działania specustawy. Gdyby tak się nie stało, SSN przestałaby istnieć po 31 maja, a wszyscy jej pracownicy musieliby być zwolnieni. Do pilnowania zakładu trudno byłoby zatrudnić byłych stoczniowców, gdyż utraciliby oni wtedy półroczne świadczenia w ramach programu zwolnień monitorowanych. - Zostało to już uzgodnione z Komisją Europejską, że będzie można korzystać ze specustawy do czasu kiedy się nie zrealizuje spraw administracyjnych. Taka możliwość została zresztą zapisana w specustawie i teraz występujemy do KE o zgodę na jej wykorzystanie - twierdzi Maciej Wewiór. Stoczniowe związki zawodowe oceniają, że wydłużenie działania specustawy byłoby najlepszym rozwiązaniem problemu. - Dzięki temu majątek stoczni byłby zabezpieczony, ludzie mogli nadal w niej pracować i nie utraciliby świadczeń. Nie wiem tylko, czy da się to tak szybko załatwić, bo został nam tylko jeden dzień roboczy - ocenia Krzysztof Fidura, szef "Solidarności w SSN.
 
Marcin Kubera
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl