IMCL, lokalny operator dowozowy na Bałtyku, w maju uruchomił nowe połączenie z DCT Gdańsk do dwóch
terminali w Rotterdamie. Armator zwija także do terminali w Hamburgu i Bremenhaven.
Na linii Gdańsk - Rotterdam raz w tygodniu będzie pływał statek BCL Iwona (672 TEU). Będzie on zawijał do
terminali ECT Delta Dedicated West (DDW) i ECT Delta Dedicated North (DDN) w Rotterdamie. Obecnie IMCL na trasie z terminalu w Gdańsku eksploatuje dwa statki kursujące dwa razy w tygodniu. Zmiany w
rozkładzie polegają na tym, że jeden statek zawijać będzie do Rotterdamu i Hamburga, podczas gdy druga jednostka, zawijająca do DCT Gdańsk od początku 2008 r., będzie nadal obsługiwać terminale w Hamburgu
i Bremenhaven.
IMCL istnieje od 1996 r. i oferuje znaczną liczbę serwisów feederowych na Morzu Północnym oraz Bałtyku. Jego klientami jest większość ze światowych operatorów dalekomorskich. Oprócz
statków IMCL, do DCT Gdańsk zawijają obecnie Containerships, Team Lines i jego największa zdobycz, odebrany BCT Maersk, którego jednostka obsługuje połączenie z Bremenhaven mniej więcej raz w tygodniu.
Pozostali operatorzy, tacy jak Hapag-Lloyd, NYK, CMA CGM, Cosco, Zim, Safmarine, Hyundai, Hamburg Sud, MOL, China Shipping czy Maruba Shipping są obsługiwani w DCT dzięki statkom feederowym Team Lines czy
właśnie IMCL. DCT ma jednak większe ambicje - dzięki nowemu połączeniu z Rotterdamem chce otworzyć sobie drogę do obsługi linii zawijających do tego portu, takich jak Evergreen, K-Line czy Yang
Ming.