Trzy reaktory do hydrokrakingu, o masie 800 i 1100 t oraz długości ponad 28 m, przeznaczone dla Grupy Lotos, przeładowano w
Deepwater Container Terminal (DCT) w Gdańsku. Urządzenia przypłynęły 4 maja br. z Włoch.
Ładunek dotarł do terminalu z portów Marghera i Marina Di Carra, na pokładzie statku typu jumbo (służącego do
przewozu ładunków wielkogabarytowych) - Fairplayer. Reaktory przeładowano ze statku na ponton przy użyciu dźwigów statkowych.
- Dwa "lżejsze" urządzenia, ważące 800t, dopływały do rampy ro-ro i
zjeżdżały na nabrzeże na specjalistycznych wózkach (24 osie/182 koła). Tam zostały złożone na pod-porach umożliwiających odpowiednie rozłożenie ciężaru - poinformował Tomasz Surowiec, prezes gdyńskiej
spółki Hermes, która zajmowała się obsługą spedycyjną dostawy. Do rafinerii trafiły drogą wodną.
Natomiast trzeci, najcięższy reaktor, ważący 1100 t, popłynął bezpośrednio do Lotosu, gdzie zjechał na
nabrzeże na tym samym zestawie wózków. Ich transport z DCT do rafinerii trwał ok. tygodnia.
Ostatni, największy reaktor, o wadze 1300 t, ma trafić do Gdańska na przełomie czerwca i lipca br.