Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Reaktory w DCT

Namiary na Morze i Handel, 2009-05-22
Trzy reaktory do hydrokrakingu, o masie 800 i 1100 t oraz długości ponad 28 m, przeznaczone dla Grupy Lotos, przeładowano w Deepwater Container Terminal (DCT) w Gdańsku. Urządzenia przypłynęły 4 maja br. z Włoch. Ładunek dotarł do terminalu z portów Marghera i Marina Di Carra, na pokładzie statku typu jumbo (służącego do przewozu ładunków wielkogabarytowych) - Fairplayer. Reaktory przeładowano ze statku na ponton przy użyciu dźwigów statkowych. - Dwa "lżejsze" urządzenia, ważące 800t, dopływały do rampy ro-ro i zjeżdżały na nabrzeże na specjalistycznych wózkach (24 osie/182 koła). Tam zostały złożone na pod-porach umożliwiających odpowiednie rozłożenie ciężaru - poinformował Tomasz Surowiec, prezes gdyńskiej spółki Hermes, która zajmowała się obsługą spedycyjną dostawy. Do rafinerii trafiły drogą wodną. Natomiast trzeci, najcięższy reaktor, ważący 1100 t, popłynął bezpośrednio do Lotosu, gdzie zjechał na nabrzeże na tym samym zestawie wózków. Ich transport z DCT do rafinerii trwał ok. tygodnia. Ostatni, największy reaktor, o wadze 1300 t, ma trafić do Gdańska na przełomie czerwca i lipca br.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl