Samochodowiec, dla armatora Ray Car Carriers Limited oraz kontenerowiec dla Peter Dohle Schiffsbeteiligungs KG,
to dwa ostatnie statki zwodowane w Stoczni Gdynia, 25 kwietnia br.
Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej, i w myśl zapisów stoczniowej specustawy, sprzedaż majątku Stoczni Gdynia oraz Stoczni
Szczecińskiej Nowej (podzielonego na pakiety) ma się odbyć w otwartym, nieograniczonym przetargu. Do Agencji Rozwoju Przemysłu wpłynęło 35 zgłoszeń od inwestorów zainteresowanych zakupem majątku obu
stoczni. Kilku z nich chciałoby nawet nabyć wszystkie wystawione na sprzedaż części, związane bezpośrednio z budową statków. Według Radia Zet, najpoważniejszym kontrahentem na zakup całego majątku Stoczni
Gdynia jest rząd Kuwejtu, który wpłacił 30 mln zł wadium. ARP nie udziela jednak żadnych informacji o inwestorach. Wiadomo natomiast, że szacunkowa wartość majątku zakładów to: w przypadku Stoczni Gdynia
- ponad 300 min zł, a Stoczni Szczecińskiej Nowej - ponad 100 mln zł. Skarb państwa liczy na to, że przetargi zostaną rozstrzygnięte do połowy maja.