Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

LNG grą wyborczą

Morza i Oceany, 0000-00-00
Już o tym pisaliśmy, ale Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej, a obecnie ekspert w Kancelarii Prezydenta RP ds. gospodarki morskiej nadal głośno o tym mówi, że Niemcy zamierzają opóźnić budowę gazoportu w Świnoujściu. Jak mi wiadomo nasi zachodni sąsiedzi chcą znać jedynie ocenę transgranicznego oddziaływania tej inwestycji na środowisko. Każdy ma do tego prawo, ale zdaniem M. Gróbarczyka wykonanie transgranicznego raportu oddziaływania na środowisko może opóźnić inwestycję nawet o dwa lata. W Ministerstwie Środowiska i Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska potwierdzili, że Niemcy wyrazili zainteresowanie ewentualnym przystąpieniem do oceny oddziaływania na środowisko tej inwestycji, ale ich zdaniem nie można jednak mówić o żadnych opóźnieniach. - Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji tego przedsięwzięcia, w oparciu o raport oddziaływania na środowisko, nie stwierdzono możliwości transgranicznego oddziaływania na terytorium Niemiec. W ciągu kilku tygodni na spotkaniu polskich i niemieckich ekspertów zostaną przeanalizowane ekspertyzy dla potrzeb raportu, jak i sam raport, który posłużył wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W tej chwili nie można więc mówić o ryzyku opóźnienia budowy terminalu regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu - mówi Monika Jakubiak z Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Czego by Gróbarczyk nie powiedział, wszystko mija się z prawdą. Każdy ma prawo zbadać oddziaływanie terminalu (czy np. ToiToi) na środowisko, ale to nie znaczy, że trzeba tym tematem grać pod wybory. To jest zwykłe mącenie, które jest dziś nikomu w tej sprawie nie potrzebne. A co powinien robić rząd a czego nie, to chyba on najlepiej wie. Sprawa terminalu poszła już tak daleko, że jakkolwiek nauki i wskazówki są już zwykłą - powtarzam raz jeszcze - zwyczajną grą wyborczą.
 
Bogdan Tychowski
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl