Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Czas na zmiany u nas

Kurier Szczeciński, 2009-05-15
Firma United International Trust kupiła w przetargu kluczowe do produkcji statków części majątku Stoczni Gdynia. W piątek i sobotę w identyczny sposób będą rozstrzygać się losy Stoczni Szczecińskiej Nowej. W czwartek o godz. 16 zakończył się drugi etap przetargu na majątek Stoczni Gdynia. Po jego zakończeniu Ministerstwo Skarbu Państwa poinformowało w specjalnym komunikacie, że kluczowe części majątku zakładu niezbędne do produkcji stoczniowej (sprzedawane w przetargach 1-3 i 5-8) zostały kupione przez jednego inwestora. Okazała się nim spółka United International Trust N.V, w której imieniu transakcję zrobił Stichting Particulier Fonds Greenrights. Z nieoficjalnych informacji wynika, że za tymi firmami stoi kapitał z naftowych krajów z rejonu Zatoki Perskiej. Nabywców znalazła także większość pozostałych składników majątku stoczni sprzedawanych w innych przetargach. W sumie z 31 jej części udało się sprzedać 25 za 288 mln zł. - Sprzedaż nieruchomości Stoczni Gdynia to sukces, dzięki któremu jej pracownicy będą mieli realną możliwość uzyskania nowych miejsc pracy w nowych przedsiębiorstwach, które powstaną na bazie majątku stoczni - ocenił Wojciech Dąbrowski, prezes AKP. MSP poinformowało, że po rozstrzygnięciu przetargów inwestor zadeklarował wolę utrzymania i kontynuowania produkcji statków. Szczegóły harmonogramu prowadzenia produkcji stoczniowej mają być ustalone przez niego z ministrem skarbu Aleksandrem Gradem w ciągu najbliższych tygodni. W piątek identyczny przetarg rozpoczyna się na podzielony na części majątek Stoczni Szczecińskiej Nowej. Odbywa się on za pośrednictwem specjalnej witryny internetowej. Wszyscy jego uczestnicy, którzy wpłacili wadium i złożyli oświadczenie rejestracyjne, otrzymali klucz dostępu, który umożliwia im załogowanie się i złożenie oferty. Po pierwszym dniu do drugiego sobotniego etapu ma przejść 5 inwestorów, którzy zaoferują najwyższe ceny. W sobotę będą oni mogli przebijać swoje pierwotne oferty. Zwycięska ma się okazać najwyższa cena zaproponowana na koniec przetargu. Roma Sarzyńska, rzecznik prasowy ARP, zapowiedziała wczoraj, że rozstrzygnięcie przetargów na majątek SSN będzie odbywało się na podobnych zasadach jak w Gdyni. - Spodziewam się, że w przypadku Szczecina nazwy inwestorów, którzy kupili poszczególne składniki majątku, będziemy mogli podać w sobotę wieczorem - zapowiedziała rzeczniczka. Nadal nie wiadomo oficjalnie, jakie firmy startują w przetargu na majątek SSN. Z 36 uczestników wszystkich stoczniowych przetargów w Szczecinie chce zainwestować 10. Z nieoficjalnych informacji wynika, że wadia wpłacił m.in. Mostostal Chojnice, Polimex Mostostal i włoska firma z branży okrętowej. - Inwestorów w Szczecinie jest mniej, ale ich liczba jest wystarczająca - powiedział nam wczoraj Maciej Wewiór, rzecznik prasowy MSP. Poseł Sławomir Nitras ze Szczecina ujawnił natomiast, że rozważa się także ratunkowe rozwiązania w przypadku fiaska szczecińskich przetargów. - Priorytetem są przetargi, które mają się udać. Gdyby tak się nie stało, będziemy mówić o awaryjnych rozwiązaniach, wśród których jest przedłużenie specustawy. Dziś wiele wskazuje jednak na to, że ta sprzedaż się uda - twierdzi poseł.
 
Marcin Kubera
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl