Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Chińskie COSCO największym armatorem na świecie

Morza i Oceany, 2009-05-14
PŻM w europejskiej czołówce - Gdzie buduje się najwięcej statków? - pytamy Krzysztofa Gogola z PŻM - Najwięcej statków - i tak jest od lat - buduje się na Dalekim Wschodzie, przewodzi stawce Korea, na drugim miejscu są Chiny, którzy w ostatnich latach przegonili Japończyków. - Jakie są najczęściej zamawiane jednostki? - Najwięcej zamówień jest na masowce i kontenerowce. Nie widziałem żadnych oficjalnych statystyk, które by podawały ile statków zamówił dany armator. Generalnie najwięcej masowców budują Chińczycy na obsługę własnego handlu, a najwięcej kontenerowców powstaje dla Niemców, chociaż wiele z tych kontraktów jest w ostatnim czasie anulowanych. - Przejdźmy do armatorów... - ...największym armatorem na świecie jest chińska firma COSCO i to niezależnie od sektora. W Europie natomiast do największych należą m.in. Maersk (kontenery), Clipper (masowce) i Oldendorff (masowce). W tej czołowej grupie jest oczywiście Polska Żegluga Morska, która w naszym kraju jest jedynym dużym armatorem, mniejsze to Chipolbrok oraz EuroAfrica. Do grupy średnich i mniejszych należą m. in.: POL-Euro, Pol-Levant, PLO, Unibaltic i Shipservice. Jak sobie radzą, dokładnie tak samo jak konkurencja - tzn. walczą z kryzysem.
 
Rozmawia: B. T.
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl