Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Tunel niepokoju

Kurier Szczeciński, 2009-04-22
Waldemar Pawlak, wicepremier i minister gospodarki nie przyjedzie do Świnoujścia na konferencję Baltic Business Forum. Dzisiaj będzie w Pradze, a w czwartek w Warszawie. Przewodniczący Rady Miasta Świnoujścia Zbigniew Pomieczyński (PSL) chciał namawiać W. Pawlaka, żeby ten przygotował projekt specustawy o budowie tunelu, podobnej do tej jaką rząd przyjął w sprawie terminalu LNG. - Jeżeli rząd przyjąłby taką specustawę, oznaczałoby to, że naprawdę jest za powstaniem tunelu w Świnoujściu - stwierdza Z. Pomieczyński. Przewodniczący chciał namawiać na specustawę wicepremiera, gdy ten będzie przebywał w Świnoujściu na konferencji BBF. Jego wizyta - znowu - nie dojdzie jednak do skutku. Zamiast niego na konferencję przyjadą dwaj inni przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki. Przewodniczący ma zamiar wybrać się do Warszawy razem z prezydentem Świnoujścia Januszem Żmurkiewiczem. - Prezydent porozmawia z wicepremierem Waldemarem Pawlakiem, o ile to spotkanie będzie możliwe i otrzyma zaproszenie -stwierdza Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia. Spotkanie miałoby się odbyć w czwartek lub w następnym tygodniu. Właśnie w czwartek ma być także spotkanie z Komisją Oceny Projektów Inwestycyjnych działającą przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ocenia ona studium wykonalności stałej przeprawy w Świnoujściu. Ewentualne błędy w studium stwierdzone przez tę komisję mają zostać poprawione. Przypomnijmy, że w marcu do magistratu wpłynęło pismo, w którym Zbigniew Rapciak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował, że nie została podjęta decyzja o wpisaniu tej inwestycji do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012 z uwagi na koszt. Szacuje się, że inwestycja ma pochłonąć 1,3 miliarda zł. Z. Rapciak wskazał, że pieniądze miałyby pochodzić z budżetu państwa, środków unijnych oraz sektora prywatnego. Sceptycy nie wierzą jednak, że w czasie kryzysu pieniądze zostaną Świnoujściu przyznane. Trzy dni po podpisaniu wspomnianego pisma Z. Rapciak stracił stanowisko.
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl