Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Ładunki podwoją się do 2015 roku

Morza i Oceany, 2009-04-16
Gospodarka morska jest ważną dziedziną polityki prowadzonej przez federalne ministerstwo gospodarki i technologii (BMWi). W Niemczech, Krajowe Konferencje Morskie są kluczowym forum politycznym dla niemieckiej gospodarki morskiej. Od 2000 r zorganizowano sześć takich konferencji. Ostatnia odbyła się kilka dni temu w Rostocku. VI Krajowa Konferencja Morska była głównym wydarzeniem w Niemczech dla tego środowiska w 2009 r. Odzwierciedlała ona dialog między biznesem a światem nauki i badań naukowych, związków zawodowych oraz administracji federalnej i krajów związkowych na temat wyzwań i sposobu zabezpieczenia przyszłości niemieckiej branży morskiej. Oto kolejny komentarz w tej sprawie. Tym razem prezentujemy wypowiedź Bogdana Ołdakowskiego: Inicjatywa Federalnego Rządu Niemiec dotycząca organizacji konferencji skupiającej różne biznesy morskie to świetny przykład procesu konsultacji polityki gospodarczej rządu ze środowiskiem biznesowym. O tym, że niemiecki rząd poważnie i realistycznie podchodzi do sprawy kształtowania swej polityki gospodarczej świadczy także to, że Niemcy mają opracowaną strategię rozwoju portów morskich, a ona wpisuje się w program rozwoju infrastruktury transportowej. To niezbędny warunek rozwoju nie tylko portów, ale całej gospodarki morskiej. Strategia rządu Niemiec opiera się na założeniach, że obroty ładunków w portach niemieckich podwoją się do 2015 roku. Biorąc pod uwagę problemy z przepustowością na autostradach, głównym celem strategii będzie zatem przesunięcie większej ilości ładunków na tory oraz zwiększenie sprawności operacyjnej zarówno przewozów lądowych jak i kolejowych. Aby spełnić ten cel, rząd niemiecki zaangażował szereg firm zajmujących się opracowaniem nowych technologii, które będą wykorzystane w zarządzaniu ruchem w portach i na zapleczu. Wydaje się, że zarówno model przygotowywanie polityki gospodarczej, jej konsultacji ze środowiskiem biznesowym, jak i model długofalowgo planowania rozwoju infrastruktury to bardzo dobry wzór do naśladowania dla innych rządów. Z niemieckiego przykładu wynika bowiem, że tamtejszy rząd nie tylko doskonale zdaje sobie sprawę, na czym polega jego rola - a ma on tworzyć dogodne warunki do rozwoju gospodarczego w swoim kraju - ale podchodzi do sprawy poważnie poświęcając czas na wysłuchanie środowiska biznesowego i naukowego, sam aranżując wspólne spotkania.
 
Bogdan Ołdakowski, prezes zarządu Actia Forum i Sekretarz Generalny BPO.
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl