Koszt inwestycji wyliczono na 460 mln zł., dziś wartość budowy tunelu wzrosła do 1,3 mld. zł.
Lepiej się spieszć, bo każdy dzień jest drogi.
Budowa stałej przeprawy Uznam-Wolin była tematem spotkania Marcina Zydorowicza, wojewody i Olgierda Geblewicza, przewodniczącego sejmiku województwa
zachodniopomorskiego w resorcie infrastruktury.
Kilka dni temu Patrycja Wolińska - Bartkiewicz, wiceminister infrastruktury otrzymała uchwałę sejmiku województwa, popierającą budowę tunelu pod
Świną. Stałe połączenie ułatwi codzienne funkcjonowanie mieszkańcom Świnoujścia, a także pozwoli na lepszy rozwój miasta, podnosząc jego atrakcyjność turystyczną. Dlatego ważne jest, by wygospodarować jak
największe środki na inwestycję, a także - przy zachowaniu standardów bezpieczeństwa przeprawy - obniżyć koszty, aby można było rozpocząć jej budowę jak najszybciej. Środki na budowę przeprawy
ministerstwo zarezerwowało w programie Infrastruktura i Środowisko, jednak koszt inwestycji, pierwotnie wyliczony na 460 mln zł.
Według opracowanego studium wykonalności wzrósł do kwoty 1,3 mld
zł.
Przedstawiciele Zachodniopomroskiego rozmawiali również z Lechem Witeckim dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - wykonawcą inwestycji.
Poinformował, że do czerwca
GDDKiA ponownie przeanalizuje studium ekonomiczno-środowiskowe przeprawy, biorąc pod uwagę inne opcje, które pozwolą obniżyć koszt jej budowy. Ministerstwo Infrastruktury zadeklarowało, że opracowanie
hybrydy finansowania inwestycji zlecono inicjatywie unijnej JASPERS, co daje nadzieję na zbudowanie realnego mechanizmu finansowania inwestycji, a tym samym rzeczywistej kwoty budowy tunelu pod Świną w
najbliższym czasie. Wyniki opracowań mają być gotowe do czerwca bieżącego roku.
Kolejne spotkania w resortach na temat stałej przeprawy pod Świną planowane są w połowie roku.