Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Cel - Finał 2013

Kurier Szczeciński, 2009-02-25
Piotr Krzystek, prezydent Szczecina, zapowiada, że przyznany miastu finał regat wielkich żaglowców w 2013 r. będzie jeszcze większym sukcesem niż ten z 2007 r. Szczecin już rusza z przygotowaniami do imprezy. Przez 4 lata miasto będzie także sponsorem regat. - Gwarancja organizacji finału The Tall Ships Races w roku 2013 jest bardzo ważna dla Szczecina - mówi prezydent Krzystek. - Miasto ma ambicje być największą mariną Morza Bałtyckiego, chcemy się pokazać jako ważny port morski i żeglarski. Nie mamy takiego rynku jak Kraków czy Poznań, ale mamy wiele innych atutów. Przede wszystkim zaś niewielką odległość od morza i atrakcyjne akweny w obrębie samego miasta. Warto więc wykorzystać możliwość promowania się w międzynarodowym środowisku żeglarskim. Im więcej osób będzie wiedziało o żeglarskich imprezach, im więcej będzie tu chciało pływać pod żaglami, tym lepiej dla całego miasta. Przygotowania do kolejnego finału regat mają oznaczać także prowadzenie dużego programu inwestycyjnego w mieście. Na razie znane są tylko pierwsze jego elementy - zakup pontonów do cumowania przy nabrzeżach na Wałach Chrobrego, remonty bulwarów nadodrzańskich i oceniana na 12 min złotych modernizacja mariny Pałacu Młodzieży. - Mamy świadomość, że w 2007 roku nie udało się zrealizować wszystkich ambitnych zamierzeń inwestycyjnych - przyznaje Krzystek. - Tym lepiej, że mamy kolejne 4 lata na przeprowadzenie potrzebnych działań. W planach jest przecież także komunalizacja nabrzeży Żeglugi Szczecińskiej. Mam na-dzieję, że wszystko, co zrobimy, sprawi, że w 2013 roku Szczecin odwiedzi dwa razy więcej turystów niż w czasie finału w 2007 roku. Gwarancję organizacji imprezy finałowej w 2013 roku Szczecin uzyskał w ramach umowy sponsorskiej. Gmina za 7 mln złotych w ciągu 4 lat będzie sponsorem Sail Traning International - organizacji od 50 lat organizującej regaty największych żaglowców świata. Poprzednik Szczecina - miasto Antwerpia - płacił niewiele więcej. - Pakiet świadczeń, jakie otrzymuje Szczecin, jest o wiele większy, między innymi dlatego, że miasto doskonale wiedziało, czego oczekuje od nas -twierdzi Nigel Rowe, przewodniczący STI. - Nazwa i logo Szczecina będą eksponowane na wielu polach i w wielu momentach związanych z regatami i naszą statutową działalnością. Przedstawiciele STI zapewnią np. że 6-7 tys. młodych żeglarzy, którzy każdego roku uczestniczą w regatach, będzie "żywymi nośnikami" reklam, otrzymując koszulki z logo Szczecina. Informacje na temat miasta będą umieszczane na materiałach towarzyszących imprezom organizacji. - Dla nas bardzo ważne jest to, że zyskaliśmy partnera podzielającego nasze zainteresowania w dziedzinie edukacji morskiej i poprawy relacji między ludźmi z różnych stron świata - mówi Rowe. - Efekt synergii, jaki uzyskamy, pozwoli osiągnąć sukces obu stronom.
 
Artur Ratuszyńskl
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl