Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Tunel chudszy?

Kurier Szczeciński, 2009-02-24
Posłowie Prawa i Sprawiedliwości Joachim Brudziński i Mirosława Masłowska przekonywali niedawno w Sejmie o potrzebie budowy tunelu w Świnoujściu. Okazało się, że Ministerstwo Infrastruktury może starać się poszukać pieniędzy na tę inwestycję u prywatnych inwestorów i że tunel może być... chudszy niż pierwotnie zakładano. - Szacunkowa wartość tej inwestycji według studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego to 1,3 miliarda złotych, trzy razy więcej niż to, co zapisano na liście indykatywnej Programu Operacyjnego "Infrastruktura i środowisko". Studium można jeszcze poprawić. Można zweryfikować plan i zakres rzeczowy tej inwestycji. Można go, mówiąc bardzo prostym językiem i obrazowo, odchudzić - stwierdziła Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. O co chodzi? O to, że zamiast zakładanych pierwotnie dwóch rur z dwoma pasami ruchu i poboczem awaryjnym - miałaby powstać jedna rura z dwoma pasami ruchu i poboczem awaryjnym albo dwie rury z jednym pasem ruchu każda i z poboczem awaryjnym. W Warszawie głowią się, skąd wziąć pieniądze na realizację tej drogiej inwestycji. Niewykluczone, że miałaby ona zostać zrealizowana nie tylko z pieniędzy publicznych i unijnych, ale także prywatnych. Oznaczałoby to, że przejazd tunelem byłby płatny. Prezydent Janusz Żmurkiewicz już podczas ostatniej nadzwyczajnej sesji Rady Miasta stwierdził, że pod takim pomysłem się nie podpisze. - Śmiemy wątpić, że w ogóle udałoby się znaleźć inwestora, który sfinansowałby budowę tunelu. Nawet jednak, gdyby się taka osoba pojawiła, to ani mieszkańcy, ani przyjezdni nie byliby zadowoleni z faktu, że trzeba płacić za przejazd tunelem - stwierdza Robert Karelus, rzecznik prezydenta Świnoujścia. - Doceniamy też fakt, że posłowie różnych opcji zabiegają o tunel. Decyzje w kwestii finansowania tej inwestycji rząd musi podjąć jednak jak najszybciej, bo środki unijne przepadną, jeżeli nie uda się tej inwestycji zrealizować do 2013 roku. - To, że rząd zdaje sobie sprawę z wagi problemu w Świnoujściu, podkreśla fakt, że ta inwestycja nie została wykreślona z listy indykatywnej, mimo że trzykrotnie wzrósł koszt budowy tunelu. Dajmy sobie natomiast jeszcze czas na przeanalizowanie wszystkich wariantów realizacyjnych i finansowych. Ta kwestia jest bardzo ważna, bo to budżet państwa musi być w stanie pokryć koszty realizacji tej inwestycji - stwierdziła P. Wolińska-Bartkiewicz.
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl