Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Świnoujście woła o tunel

Kurier Szczeciński, 2009-02-17
Świnoujscy radni zaapelowali wczoraj do premiera Donalda Tuska i rządu o budowę tunelu. To wołanie o inwestycję, na którą mieszkańcy miasta oraz przyjezdni czekają od lat. Obawy wynikają z niepokojących doniesień, że rząd nie znajdzie pieniędzy na stałą przeprawę, oraz pomysły, że inwestycja miałaby zostać częściowo zrealizowana z prywatnych pieniędzy. Apel został odczytany na wczorajszej sesji nadzwyczajnej. Wszyscy radni zgodnie zagłosowali za przedstawieniem go premierowi i rządowi. O niepokojących pomysłach, że inwestycja miałaby zostać zrealizowana częściowo z prywatnych pieniędzy, prezydent dowiedział się z różnych źródeł, m.in. od posła Joachima Brudzińskiego z PiS. - Gdyby tak się stało, to przejazd tunelem byłby płatny. Ja pod takim wnioskiem na pewno się nie podpiszę. Chciałbym, żeby realizacja tej inwestycji odbywała się w ramach podpisanego wcześniej porozumienia. Wedle niego, pieniądze na tunel miały zostać przeznaczone z budżetu państwa i z funduszy unijnych - powiedział Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. O tunel Świnoujście zabiega od lat. Władze tego miasta zapewniają, że ze swojej strony zrobiły już wszystko, co mogły, żeby do realizacji tej inwestycji doszło. Jeżeli w ciągu jednego lub dwóch miesięcy nie zapadnie w Warszawie decyzja o finansowaniu tej inwestycji, to będzie problem ze zrealizowaniem jej do 2013 roku jak przewiduje harmonogram. W Świnoujściu nie chcą już dłużej czekać. Jak na razie zmotoryzowani mieszkańcy i przyjezdni zmuszeni są kursować pomiędzy wyspami Wolin i Uznam promami. Świnoujscy radni i prezydent podkreślają także, że po wybudowaniu terminalu LNG miasto stanie się jednym z najważniejszych pod względem strategicznym portów i ośrodków gospodarczych w kraju. Według nich, specustawa, dzięki której zostanie przyspieszona budowa terminalu LNG, powinna obejmować także tunel oraz drogi dojazdowe do portu.
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl