Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Ważenie stoczni

Kurier Szczeciński, 2009-02-13
Dwie spółki, tworzone przez pracowników naukowych US, zajmują się wyceną majątku Stoczni Szczecińskiej Nowej i Stoczni Gdynia. Wyniki ich pracy będą mieć wpływ na cenę, która w przetargach zostanie zaproponowana stoczniowym inwestorom. Przetarg na wycenę majątku SSN wygrał Instytut Analiz, Diagnoz i Prognoz Gospodarczych ze Szczecina. Jego kadra składa się głównie z pracowników naukowych Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego (katedry ekonometrii i statystyki oraz katedry ubezpieczeń i rynków kapitałowych). Zdaniem dr. Sebastiana Kokota z Instytutu Analiz, Diagnoz i Prognoz Gospodarczych, nie powinno być problemów z wykonaniem tego zadania, pomimo narzucanego przez specustawę krótkiego terminu. - Stając do przetargu zdawaliśmy sobie z tego sprawę, że czasu jest mało i wiedzieliśmy, co nas czeka. Majątek stoczni jest duży, więc jest to też duże przedsięwzięcie - przyznaje naukowiec. Przetarg na wycenę majątku Stoczni Gdynia wygrała natomiast firma Doradztwo Ekonomiczne Dariusz Zarzecki. Jej właściciel jest kierownikiem zakładu inwestycji i wyceny przedsiębiorstw na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania US. - Jest to duże wyzwanie, bo ustawa kompensacyjna narzuca rygorystyczne ramy dla całego procesu - przyznaje prof. Dariusz Zarzecki. - Czas mamy tylko do 6 marca. Majątek jest znaczącej wielkości i bardzo różnorodny - produkcyjny i nieprodukcyjny. Są także udziały w spółkach. Dlatego trzeba było się do tego dobrze przygotować i zorganizować. Myślę, że przy intensywnej pracy i dobrej organizacji jest to wykonalne zadanie. Zespół ludzi pracuje w tej chwili bardzo intensywnie w Gdyni. Wycena majątku zrobiona przez szczecińskie spółki ma się stać podstawą do ogłoszenia przez zarządcę kompensacji obu stoczni przetargów na zakup ich majątku. - Mamy tu do czynienia z tzw. wymuszoną sprzedażą. Szacujemy wartość rynkową majątku, natomiast później następuje redukcja, która ma uwzględniać właśnie te warunki wymuszonej sprzedaży. Jest to trudne, bo nie ma definicji prawnej takiej kategorii. Są jedynie pewne analogie do postępowania komorniczego. Ta dolna cena ma dać szansę sprzedaży tego majątku. Jeśli będzie większa determinacja kupujących, to oczywiście ta cena może zostać przebita - ocenia prof. Zarzecki.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl