Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Port do przebudowy.

Kurier Szczeciński, 2009-02-05

O możliwości tworzenia grup producenckich, o zmniejszającej się ilości kutrów i limitach połowowych - będzie rozmawiał z rybakami w najbliższy piątek w porcie w Mrzeżynie wiceminister rolnictwa Kazimierz Plocke odpowiedzialny za rybołówstwo. Włodarze miasta będą chcieli poruszyć sprawę przebudowy mrzeżyńskiego portu, która oznacza "być albo nie być" dla przyszłości tego regionu. Ministrów było kilku... - Oglądaliśmy już w mrzeżyńskim porcie kilku ministrów. Był Graczyk, był Hałubek. Obiecywali różne rzeczy - że pieniądze na port będą, że nie dadzą się tak łatwo unijnym nakazom. Teraz kolejny jedzie do nas. Ciekawe, co tym razem usłyszymy - zastanawiają się miejscowi rybacy, którzy od 2007 roku mogą użytkować nowoczesne boksy, które wybudowano dla nich tuż koło przystani. Mają także do dyspozycji duży magazyn chłodniczy, który należy do prywatnej firmy. Swoje połowy mogą sprzedawać na miejscu, a także do sklepów w pobliskim Trzebiatowie oraz prywatnym odbiorcom wprost do smażalni. Mimo tych udogodnień przebudowa wejścia do portu oraz pogłębieniu toru wodnego to być albo nie być dla miejscowego rybołówstwa. Bez niej trzeba będzie zapomnieć także o budowie nowoczesnej mariny, która pozwoli zimować w Mrzeżynie zagranicznym jednostkom. Pogłębianie jeszcze w tym roku Zaprojektowane w kształcie litery S wejście do portu to zmora wpływających tu jednostek. W czasie sztormu wprowadzenie jachtu na przystań jest niezwykle trudne. Taki układ powoduje także szybkie zapiaszczanie toru wodnego. Poprzedni minister Grzegorz Hałubek obiecał, że w budżecie Urzędu Morskiego w Szczecinie na 2008 będą środki na pogłębianie. I jak się okazuje były, ale nie można było znaleźć chętnej firmy. - Ogłaszano dwa razy przetargi. Żaden nie przyniósł skutku. Mam jednak zapewnienie, że lada dzień ogłoszony zostanie kolejny. Jeśli uda się go rozstrzygnąć, prace zakończą się jeszcze przed sezonem - tłumaczy Sławomir Rusz-kowski, burmistrz Trzebiatowa. Do lipca będzie gotowa koncepcja Po latach pukania do drzwi ministerialnych miejscowy samorząd wreszcie zobaczył zielone światło. - Dyrektor UM podpisał umowę na opracowanie koncepcji tech-niczno-kosztowej oraz wykonanie badań tzw. hydrodynamicznych. Wszystko ma być gotowe do lipca. Ten dokument pozwoli wreszcie sięgnąć po pieniądze z budżetu centralnego na przebudowę - tłumaczy burmistrz, dodając, że jest już także gotowa analiza nawigacyjna mrzeżyńskiego portu. Wykonała ją szczecińska Akademia Morska. Określono w niej parametry techniczne statków, jakie będę mogły wpływać do portu po pogłębieniu. Będą to jednostki o długości 60 metrów, szerokości 12,5 metra i zanurzeniu maksymalnym 3 metry.
 
Marzena Domaradzka
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl