Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Tor wodny do przebudowy

Namiary na Morze i Handel, 2009-01-22

Urząd Morski w Szczecinie może uznać ub.r., jeśli chodzi o inwestycje hydro-techniczne, za udany. Na przełomie roku 2008/09 został ogłoszony i rozstrzygnięty przetarg na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej, wraz ze studium wykonalności, ważnej inwestycji dla żeglugi i portów nadodrzańskich, określonej jako "Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin, Kanał Piastowski i Mieliński - etap II, strona wschodnia i zachodnia". II etap modernizacji jest kontynuacją, zrealizowanego w latach 2000 -2004, etapu I, który obejmował budowę nowych falochronów przy wyjściu Kanału Piastowskiego na Zalew Szczeciński oraz przebudowę umocnień brzegowych, na długości 3 km, po obu stronach Kanału Piastowskiego. Obecny, II etap, dotyczy: przebudowy i budowy umocnień brzegowych po obu stronach Kanału Piastowskiego (4 km długości), umocnień brzegowych po obu stronach Kanału Mielińskiego (4 km długości) oraz budowę nabrzeża 91 (ok. 350 m) na torze wodnym w obrębie Świnoujścia. Zakres prac obejmuje także roboty związane z: rozbiórką (likwidacją) zwężki na 8 km toru wodnego, rozbiórką nabrzeża 91 (wraz z zapleczem) i odtworzeniem go, z przesunięciem w kierunku lądu, modernizację oznakowania nawigacyjnego i oświetlenia brzegowego oraz wykonanie robót czerpalnych, które mają przygotować tor do pogłębienia do 12,5 m. Zakres zleconych prac obejmował także pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót objętych dokumentacją. Planowanym efektem przebudowy (podobnie jak w zakończonym etapie I) będzie zatrzymanie (zaawansowanej, i nadal postępującej) degradacji umocnień brzegowych oraz wyeliminowanie spłyceń i przegłębień, a także uszkodzeń i obsunięć. W konsekwencji, efektem tej inwestycji będzie oszczędność kosztów ponoszonych na bieżące remonty umocnień i zmniejszenie nakładów przeznaczonych na utrzymanie toru wodnego. W wyniku modernizacji, tor wodny będzie przygotowany do pogłębienia do 12,5 m w kolejnym -ostatnim etapie jego modernizacji. Wraz z poprawą warunków nawigacyjnych, m.in. przez większą głębokość toru i poprawę jego geometrii, możliwe będzie wchodzenie do portów w Szczecinie i Policach statków o większych parametrach (zanurzenie, długość). Inwestycja wpisana jest na listę projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Priorytet VII. Transport Przyjazny Środowisku. Działanie 7.2 Rozwój Transportu Morskiego, Pozycja 1). Przetarg na wykonanie dokumentacji Urząd Morski w Szczecinie ogłosił w październiku ub.r. Stanęły do niego 2 firmy: spółka Mott MacDonald Budmors z Gdańska, która, za kwotę 2 083 959,99 zł, zobowiązała się wykonać studium wykonalności, w ciągu 120 dni, projekt budowlany -w 210 dni, a projekt wykonawczy - w 340 dni oraz konsorcjum: firma Sener z Warszawy, Sener Ingenieria y Sistemas z Las Arenas w Hiszpanii i Biuro Projektów BPBM "Bimor" ze Szczecina. Konsorcjum, za kwotę 4 050 400 zł, zagwarantowało wykonać studium wykonalności - w 120 dni, projekt budowlany - w 300 dni, a projekt wykonawczy w 330 dni. Według Urzędu Morskiego, Mott Mac Donald Budmors nie spełnił warunków przetargu, więc jako zwycięzcę wybrano polsko-hiszpańskie konsorcjum.
 
(ZBJ)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl