Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Wyjaśnianie specustawy

Kurier Szczeciński, 0000-00-00
WĄTPLIWOŚCI związane ze specustawą, które udało się wyjaśnić podczas wczorajszego spotkania w Warszawie, trafią wkrótce do specjalnie wydanej broszury informacyjnej. W sprawie zwalnianych pracowników Porty Transport, których nie objęła specustawa, odbędzie się jeszcze jedno spotkanie. Wczoraj związkowcy ze Stoczni Szczecińskiej Nowej i Stoczni Gdynia spotkali się w Warszawie z szefem doradców premiera Michałem Bonim, przedstawicielami Ministerstwa Skarbu Państwa i Agencji Rozwoju Przemysłu. Rozmawiali o wątpliwościach związanych z realizacją specustawy, a zwłaszcza programem dobrowolnych odejść i zabezpieczeniami dla odchodzących pracowników. - Część spraw udało się wyjaśnić - ocenił po spotkaniu Krzysztof Fidura, przewodniczący zakładowej "Solidarności" w Stoczni Szczecińskiej Nowej. - Nie chcieliśmy jednak, żeby to skończyło się tylko na tej rozmowie, dlatego te wszystkie interpretacje i wyjaśnienia mają znaleźć się w drugiej broszurze informacyjnej, którą przygotuje ARR. Od 1 lutego Agencja otworzy też punkt konsultacyjny w stoczni, w którym bezpośrednio będzie można wyjaśniać wszystkie wątpliwości - twierdzi związkowiec. Wczoraj nie udało się jednak rozstrzygnąć sprawy pracowników Porty Transport, którzy otrzymali wypowiedzenia z pracy w ramach zwolnień grupowych. Spółka została wydzielona ze stoczni w okresie holdingu i większość jej pracowników ma stoczniowy staż. Należy ona jednak obecnie do dewelopera JW Construction i nie objęła jej stoczniowa specustawa. Rozwiązaniem tego problemu miało być przejęcie niezbędnego do produkcji stoczniowej sprzętu i ludzi przez ARP, do czego jednak dotychczas nie doszło. Wczoraj okazało się, że między związkowcami a stroną rządową są tak duże rozbieżności w tej sprawie, że konieczne będzie dodatkowe spotkanie poświęcone sytuacji szczecińskich spółek wywodzących się ze stoczniowego holdingu.
 
(mak)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl