Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Bunt przewoźników promowych

Namiary na Morze i Handel, 2008-12-06

Przedstawiciele szwedzkiego armatora Stena Line rozmawiali z władzami Gdańska, na temat ewentualnego przeniesienia połączenia promowego z Karlskroną. Promy Stena Line pływają obecnie na trasie Gdynia -Karlskroną, a Zarząd Morskiego Portu Gdynia przygotowuje się do budowy nowego terminalu promowego, do obsługi tego połączenia i mierzących 240 m nowych promów, które szwedzki armator miałby wprowadzić na trasę w 2011 r. Jeśli jednak Stena przeniosłaby się do Gdańska, inwestycja nie miałaby sensu. W Gdańsku oferują Szwedom korzystanie z istniejącego już terminalu promowego na Westerplatte, czy też ze stanowiska ro-ro w terminalu DCT. Także drugi armator promowy, Unity Line, zaczął szukać nowego miejsca, po podwyższeniu przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście opłat za korzystanie z Terminalu Promowego w Świnoujściu. Prom Galileusz przybił, 10 listopada br., do nabrzeża tamtejszego Odraportu. Zdaniem przedstawicieli operatora, jednostka niemal idealnie pasuje do nabrzeża, co oznacza, że załadunek ciężarówek pływających do Skandynawii nie stanowi problemu. Świnoujski Euro Terminal, należący do norweskiej spółki Green Reefers i nabrzeże Odra Port, mają być alternatywą dla terminalu promowego należącego do ZMPSiŚ.
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl