Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Tunel blisko centrum

Kurier Szczeciński, 2008-12-08
Nic nie powinno już zmienić się w kwestii wyboru wariantu stałego połączenia pomiędzy wyspami Wolin i Uznam w Świnoujściu. Gotowe jest już studium wykonalności. Tunel - drążony od ul. Fińskiej do ulicy Karsiborskiej - miałby powstać do 2015 roku. - Chcemy jeszcze, żeby całe opracowanie sprawdziła niezależna grupa ekspertów - mówi Grzegorz Dziedzina z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. Co dalej? Jak podają w GDDKiA w Szczecinie potrzebna będzie decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji, wybór wykonawcy, a dalej podpisanie umowy. Tunel miałby powstać do 2015 roku, bo do tego czasu będzie można skorzystać z pieniędzy unijnych. Pośród czterech wariantów, które do niedawna były brane pod uwagę - jako najkorzystniejszy - projektanci wskazali tunel drążony od ul. Fińskiej na prawobrzeżu do ulicy Karsiborskiej na wyspie Uznam, a dokładniej - w okolicy oczyszczalni ścieków. Ze wszystkich wariantów ten jest najbliższy centrum miasta. Odpadła m.in. budowa tunelu w pobliżu przeprawy promów "Karsibór". Budowa stałej przeprawy w tym miejscu kolidowałaby z obszarem objętym programem "Natura 2000". Tunel ma być dwukomorowy. W jednej komorze będzie 5,5 metra szerokości, a dodatkowo po obu stronach będą chodniki awaryjne, z których będą mogli korzystać kierowcy, którym zepsuł się samochód. Tunelem będą mogły przejeżdżać samochody. Pozostaje kwestia pieszych i rowerzystów. - Ruch ten zostanie przejęty przez komunikację autobusową. Między innymi także z tego powodu ważne jest, żeby tunel znalazł się bliżej centrum miasta - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. Zarówno w Urzędzie Miasta Świnoujścia, jak i GDDKiA podkreślają, że przeprawa przy "Bielikach" zostanie utrzymana. Na razie nie wiadomo jednak, jak często będą kursować promy. Dochodzi jeszcze sprawa tranzytu. Podczas niedawnego spotkania z projektantami i przedstawicielami GDDKiA Stanisław Możejko, radny i były prezydent Świnoujścia stwierdził, że wybrany został najgorszy wariant, bo teraz samochody zapchają miasto. Z tym nie zgadza się GDDKiA. Według ich analiz nie ma takiego zagrożenia.
 
Bartosz Turlejski
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl